BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork.

 
 
 

Jantjes91

Stoker
Berichten
454
Goedendag Allen!

Al enige tijd word ik wekelijks aangekeken door de wat grotere stukken BBQ vlees bij de supermarkt. procureur, buikspek, ribroast en nog het een en ander. Omdat bijna al dit vlees gemarineerd in de schappen ligt en ik eigenlijk mijn vlees altijd online bestel liep ik steeds aan deze schappen voorbij. Tot een paar weken geleden toen lagen er nog twee stukken procureur van circa 2100 gram en inmiddels was ik toch wel nieuwsgierig geworden naar de kwaliteit van dit vlees (niet dat ik er veel verstand van heb). Dus hoppa in de winkelwagen en eentje in de koelkast om Gyros van te maken en de ander in de vriezer voor pulled pork. Dit weekend moest het gaan gebeuren! Dus de procureur donderdagavond een verdieping omhoog gebracht van de vriezer naar de koelkast. Omdat ik door de marinade niet kon zien of er grote stukken vet aan de buitenkant zouden zitten heb ik de procureur afgespoeld onder de kraan en vervolgens in de rub gezet want ik zag geen grote stukken vet. Inmiddels was de Monolith al lekker op temperatuur (110°) dus nadat ik twee chunks rookhout in mijn kolenmand had toegevoegd kon het vlees op het rooster. Na circa 3 uur had het vlees al een kern temperatuur van 71° dus toen heb ik het vlees in een schaal gelegd wat bbq saus en appelsap toegevoegd en ingepakt met aluminiumfolie. Na ongeveer 2 uurtjes had ik al een kern van 91° Te pakken. Dus van de Monolith en met het aluminiumfolie een stukje open laten rusten. Hierna gepulled en nog wat bbq saus en wat van het overgebleven vocht toegevoegd. Vanavond op een wrap met wat coleslaw, moet vast goed komen! En na dit lange verhaal uiteraard ook de plaatjes!
EC19D02A-8F4E-43ED-B20D-9CF4DDE64BFA.jpeg

0527EFAE-0C27-4D0D-8331-7A45F485A659.jpeg

217C4454-4CBA-4885-806B-641F9D56B1DC.jpeg

360C9038-ADFE-452D-B971-EEC4D8DF1017.jpeg

A41EF4C5-81FB-443B-83DC-16686DC0ECD5.jpeg

C2C7D4EC-FB5C-40FC-82F3-93905A71998C.jpeg
 
Dat ziet er goed uit! Volgende keer gewoon de ongekruide variant kopen als je het er toch afspoelt en je je eigen rub toevoegt. 😜
Dat scheelt een hoop werk en mogelijk nog wat centjes.
 
Heerlijk!

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Dat ziet er goed uit! Volgende keer gewoon de ongekruide variant kopen als je het er toch afspoelt en je je eigen rub toevoegt. 😜
Dat scheelt een hoop werk en mogelijk nog wat centjes.
Ja de volgende keer word het weer de ongekruide variant🙈
 
Lekker hoor, staat hier nu ook op de lijst om te maken ;)
 
lekker hoor!!
de rasberry chipotle van bluesse hogg is ook echt een aanrader voor op je pulled pork
 
lekker hoor!!
de rasberry chipotle van bluesse hogg is ook echt een aanrader voor op je pulled pork
Bedankt voor de tip! Deze fles saus is leeg dus dan kunnen we raspberry chipotle proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan