BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork!

 
 

Glimmie

Sprokkelaar
Berichten
28
Goedenavond allemaal!

Vandaag heb ik mij gewaagd om een mooie Livar procureur van ongeveer 2kg om te toveren tot Pulled Pork!

Ik heb de wedstrijd variant van Noskos gevolgd en alle bijbehorende rubs, glaze en saus gebruikt.

Gisteren begonnen met de procureur injecteren en te bestrooien met de rub.
IMG20210301154800.jpg

IMG20210301154849.jpg


Vanmorgen om 9uur de Masterbuilt aangestoken op 120 graden samen met 3 appel chunks.
Om 09.30 ging hij er op.
IMG20210302091712.jpg


Na 2 uur heb ik de temperatuur verlaagd naar 110 graden nadat mijn thermometer aangaf dat de kerntemperatuur al op 40 graden zat.

Om 13.30 ingesmeerd met de glaze en snel de deksel weer dicht, maar wat ruikt het al lekker! Er begint ook al een mooie bark te vormen.
IMG20210302133618.jpg

IMG20210302154620.jpg


Om 15.45 heb ik hem ingepakt in aluminiumfolie en om 17.45 was de kerntemperatuur 90 graden! Met een sateprikker gevoeld en hij gleed er in zonder weerstand.
IMG20210302174527.jpg


Samen met het vocht uit de folie gepulled en stiekem al wat geproefd. Er is een mooie rookring gevormd!
IMG20210302175928.jpg


Dit was genieten!
IMG20210302180119.jpg


Ik zat wel een beetje in de stress dat hij eerder klaar zou zijn maar gelukkig was hij precies rond etenstijd goed!
Morgen ga ik de restjes gebruiken om wraps te maken.

Wat een heerlijke hobby hebben wij toch!
 
Ziet er heerlijk uit! En een topdag uitgekozen voor zo’n lange sessie ☀️.
Gefeliciteerd met je sticker 🐷
 
Heerlijk resultaat, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Lekker hoor! En gefeliciteerd met je sticker 🥳
 
Jazeker een mooie hobby, zeker als je van die lekkere PP blijft maken, gefeliciteerd met knorrie hoor, terecht verdiend! 🔥 👍
 
Welkom bij de Knorries!
 
schitterend. mooie run met een heerlijk resultaat
top reportage ook
gefeliciteerd met je knor
 
Zeker weten dat we een hele fijne hobby hebben. Daarom BBQen we zo vaak .
Je PP ziet er super uit. Dat was smullen geblazen.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
Laatst bewerkt:
Door omstandigheden al lang niet gemaakt, maar krijg hierdoor toch weer de inspiratie. Ziet er top uit!!
 
Kijk dan !!! Dat is me toch een lekker broodje geworden !
pulled pork vind ik altijd een geweldig proces. Lekker de hele dag er mee bezig zijn en het resultaat is altijd verrukkelijk ! Deze zal ook vast goed gesmaakt hebben !
💪 ;) (y)
 
Gefeliciteerd met je knor en ziet er top uit.
 
Ziet er prachtig uit en het zal zeker gesmaakt hebben. Ik vind je timing wel knap. ‘S morgens denk ik nog wel eens rustig aan op te starten en dan kom ik me ‘s avonds weer tegen. Knuppel denk ik dan begin dan gewoon even een uurtje eerder. Het is en blijft toch ook een kwestie van time management. 👌🏽
 
Ziet er top uit! En gefeliciteerd met je sticker!
 
Heerlijk om te zien! Dat flesje sweet baby ray's.. Zie dat vaker voorbij komen. Is dat wat?
Gefiliciteerd met je 🐷
 
Gefeliciteerd met je knorretje. Ik heb nu een paar keer PP gemaakt en bij mij zit er nog wel eens een uurtje verschil in bereidingstijd. Ben ook wel eens "te laat" begonnen.
Ook ik gebruik graag baby ray's. Erg lekker en voor, ik dacht, 2.99 te koop bij de AH.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk om te zien! Dat flesje sweet baby ray's.. Zie dat vaker voorbij komen. Is dat wat?
Gefiliciteerd met je 🐷
Dank je wel!

Ik vind dit een hele lekkere! Je hebt ze in verschillende variaties bij de Albert Heijn maar ik hou het bij de originele BBQ saus.
 
Dank je wel!

Ik vind dit een hele lekkere! Je hebt ze in verschillende variaties bij de Albert Heijn maar ik hou het bij de originele BBQ saus.
Bedankt voor de tip! AH niet in mijn buurt maar ik neem dee mee als we er eens zijn. ;) (y) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan