BasBQ
Beef en Steak

pulled pork op de laatste dag van 2022

 
 

twirre

Sprokkelaar
Berichten
36
Ik probeer pulled pork altijd een beetje te plannen, omdat je toch een redelijke hoeveelheid vlees in één keer bereid. Het mooiste is als je het resultaat met vrienden/familie kunt delen. Daarom oudjaarsdag uitgekozen. Ik had van m'n slager nog een extra stuk procureur gekregen dus voor mijn doen een serieuze hoeveelheid vlees.

Ik ben ooit begonnen met het recept van de bbq-helden (https://bbq-helden.nl/pulled-pork-barbecue/), de rub en de genoemde saus maak ik er ook nog steeds bij. Qua bereiding ben ik steeds meer de routines van dit forum aan het overnemen. Ik pakte bv niet altijd in. Dat doe ik sinds het lezen van een aantal artikelen nu wel. Ik had eigenlijk het vlees ook nog willen injecteren maar daar kwam het niet helemaal van, omdat er ook nog oliebollen gebakken moesten worden.

in de rub
IMG_20221231_094234_HDR.jpg
volop rook


Ik blijf steeds vergeten voldoende foto's te maken. Dit keer is het redelijk gelukt, dus vandaar een post. De derde foto ligt het vlees volop in de rook omdat ik voor de foto de bbq nog even open gemaakt heb. Ik heb stukken appelhout gebruikt.

Screenshot_20221231-123613.jpg
IMG_20221231_123945_HDR.jpg
Screenshot_20221231-134333.jpg
IMG_20221231_123823_HDR.jpg


Na drie uurtjes netjes ingepakt. Wel maar in één laag folie, dat ga ik de volgende keer toch in twee lagen doen. Het uitpakken werd nl een beetje een knoeiboel, omdat het sap van het vlees alle kanten opliep. Na een uur had ik 89graden bereikt en toen heb ik het vlees weer uitgepakt. Alleen zakte toen de kern tempratuur terug tot 82graden. Dat had ik nog nooit eerder gehad, vond het ook wat vreemd. Maar laten liggen tot 92 graden, laten rusten en daarna gepulled.

signal-2022-12-31-16-07-22-475.jpg
IMG_20221231_164227_HDR.jpg
IMG_20221231_164222_HDR.jpg


Als salade maak ik altijd het volgende recept https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R148026/vloerbrood-met-kaas-en-koolsalade (zonder de kaas en het brood).

Tijdens het wachten heb ik een paar mooie schalen vol oliebollen gebakken. Blijkt een prima combi. Eén (of twee) broodjes pulled pork en als toetje een aantal oliebollen.

IMG-20221231-WA0000(1).jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker hoor!

Ik heb mijn eerste pulled pork precies zo gemaakt en doe dat nog steeds.

Wat ik tegenwoordig doe is als ik hem inpak zet ik hem meteen in een aluminium bakje (net passend) en doe daar folie overheen, dan heb je ook bij het uitpakken geen lekkages van vocht.

Zodra hij dan klaar is gaat hij na het uitwasemen in een nieuw stukje folie en in een handdoek naar de koelbox.
Na een uurtje rusten is het vlees helemaal ontspannen en perfect om gepulled te worden.

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Ziet er heerlijk uit! Alleen je titel klopt niet helemaal. Of is 2023 al weer zo snel omgevlogen😉
 
Mooie PP, gefeliciteerd met je knorretje
 
Gefeliciteerd met je Knorretje! Mooie manier om zo de laatste dag van 2022 te vieren.
 
Gefeliciteerd met je knorretje!
 
Terug
Bovenaan Onderaan