BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork later pullen

 
 

jokop

Pitmaster
Berichten
588
Volgende week vrijdag krijgen we wat eters over de vloer en wil daarom graag (voor de tweede keer) PP maken. Het wordt de eerste keer PP op mijn kamado.
Nu moet ik vrijdag gewoon werken, maar ben ik de woensdagmiddag daarvoor wel vrij.
Ik wilde de procureur daarom woensdag al bereiden en het liefst de vrijdag afmaken. Is dat mogelijk? Door bijvoorbeeld de procureur na het inpakken weer terugleggen op de kamdo, op temperatuur laten komen en hem vervolgens in de koelkast gooien?
Ik heb al wel gelezen dat het misschien beter is om hem toch direct te pullen en op de dag zelf op te warmen. Maar ja, dan zie ze de kamado natuurlijk niet in actie  :-/
 
Mijn gevoel zegt me dat 2 dagen later pullen sowieso veel lastiger gaat als het geheel weer is afgekoeld. Dat kan iemand vast empirisch bevestigen :)

Ik zou het gewoon pullen na het bereiden en het dan in de vriezer gooien.
 
Ceriel +1

En volgens mij is in een ander draadje ook al aangegeven dat later pullen zo goed als niet gaat.
 
Dank! Had ook wel gelezen dat het beter is om direct te pullen, ik vroeg misschien ook wel tegen beter weten in.... :D
Van te voren bereiden dus, dan is het misschien toch handiger om zondag te bereiden ivm tijd.
Hoe lang duurt het ontdooien van een procureur van 2,5 kg? Ergens gelezen dat dat toch wel een dag of twee duurt?

Die appel-cakejes dan maar als dessert, thx!
 
Ontdooien kan idd best een dagje per kilo duren in de koelkast.

Voor het pullen las ik ook ergens op een Amerikaanse site dat grote stukken invriezen om later te pullen (nadat je de hele brok hebt gewarmd) ook wel goed werkt, ik ben dat nu eens gaan testen, maar 't stuk zit nog bij het vanille-ijs, dus kan ik je nog geen "testresultaten" voorleggen.
 
In een afgesloten zak doen en dan in koud water in de koelkast zetten (of nu buiten) schijnt sneller te gaan.
Zelf nog niet geprobeerd, maar ergens gehoord / gelezen.
 
5 kilo duurt ongeveer 36 uur in de koelkast. Althans, is mijn ervaring.. Zou die 2.5 de dag voordat je gaat injecteren uit de vriezer in de koelkast leggen en de dag erop in de avond injecteren. Ook al is die eerder ontdooit, ligt in de koelkast, kan weinig fout aan gaan

De optie in water is simpel: je hebt direct water-contact met het spul wat moet ontdooien ipv lucht. (Stilstaande) Lucht is een hele goede isolator (daarom heb je een spouwmuur) en dooit je stuk vlees minder snel dan in water. Andersom werkt ook goed, water in je bak met ijs gooien om je bier te koelen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan