BasBQ
Beef en Steak

Probeersessie kaas koudroken

 
 
 

Smokingwood

Pitmaster
Berichten
742
Vandaag mijn CSG ontvangen, uitgepakt, gevuld en de fik erin...

Eerst maar eens kijken hoe het werkt, maar leeg proberen is ook zonde. 😁

Kaas op het rooster, appelhoutmot in de CSG en gaan.

Zo benieuwd! Goede verhalen over gehoord... 😋

IMG_20211103_132815.jpg


IMG_20211103_132807.jpg


IMG_20211103_132313.jpg


IMG_20211103_132242.jpg
 
Maak niet de fout om te vroeg "even een stukje te proeven" want dat is een hap uit de asbak :ROFLMAO: Weekje geduld....... paar dagen als je het echt niet meer kunt houden :p
Huh? Ken je mij soms? 😂 Wil nu al proeven!
Maar ga ik inderdaad niet doen… Eerst vacumeren en dan, slik, wachten…. 😔
 
Was de temperatuur niet iets wat te hoog aan je kaas te zien?

Maar is goed te doen hoor, smakelijk!
 
Lekker zeg! Dat wordt genieten over een paar weken 🤤
 
De hele csg uit laten lopen, ik hou van een stevige rooksmaak. Nu gevacumeerd en in de koelkast gelegd. Nu komt het lastige deel… 😁

8AB6FD6F-599A-4926-9557-47EA63EE094C.jpeg


F723C45D-9306-46E6-BC17-FF8E1AB31E7E.jpeg
 
De rookkaas die in de supers word verkocht ben ik geen fan van, maar dit ziet er wel leuk en lekker uit .. benieuwd naar het resultaat straks, voor nu sterkte met wachten ;)
 
De hele csg uit laten lopen, ik hou van een stevige rooksmaak. Nu gevacumeerd en in de koelkast gelegd. Nu komt het lastige deel… 😁
Dat klinkt spannend 🙀 Mijn ervaring is dat hij na 2 uurtjes al een behoorlijke rooksmaak heeft. Vraag me af of het niet "too much" is. Ben benieuwd naar je ervaring (na het laaaaange wachten) 😁
 
Dat klinkt spannend 🙀 Mijn ervaring is dat hij na 2 uurtjes al een behoorlijke rooksmaak heeft. Vraag me af of het niet "too much" is. Ben benieuwd naar je ervaring (na het laaaaange wachten) 😁
Ik weet dat 2 uurtjes zo ongeveer de norm is inderdaad, het is dan ook een proefje. Zowel om mijn nieuwe csg uit te proberen als wat lekker is qua rooktijd. Ik heb appelhout gebruikt, dus vrij lichte rook. De kleur ziet er in ieder geval mooi uit.
 
Ik gebruik beuken, en laat mijn csg ook altijd helemaal uit branden. Kaas wordt echt donkergeel, maar is superlekker. Wel kleine stukjes snijden 🙃
 
Ik gebruik beuken, en laat mijn csg ook altijd helemaal uit branden. Kaas wordt echt donkergeel, maar is superlekker. Wel kleine stukjes snijden 🙃
Verwerk je het ook wel eens in een koude salade? Dat lijkt me ook lekker…
 
Nee, we zijn niet echt van de salades :ROFLMAO:
Maar ik vermoed dat dat prima te eten is. Gerookte kaas is sowieso lekker!
 
Terug
Bovenaan Onderaan