BasBQ
Beef en Steak

PPP

 
 
 

Rob Reinerink

Kooltjesharker
Berichten
109
Gisteren een PPP gemaakt (Paas Pulled Pork). In onze vakantie in Amerika kwam ik bij een bbq joint die met een smoker aan straat stond en heerlijke pulled pork, brisket, kip en ribs verkocht. Ik vroeg hem wat hij met de pp deed en hij gaf aan een brine te gebruiken. Dit weekend heb ik hetzelfde gedaan.
Keurig in bbq kledij
63f984f74f0e25304eb311089feef2a5.jpg

De brine:
b4b60634b5f683c6ba15c68e7da7eb87.jpg

In de rub: deze rub heb ik gekocht in San Francisco. Op Fishermans wharf heb je een winkel met alleen bbq rubs, sausjes en meer. Walhalla voor bbqgenootschappers.
ecfbe60fbe544bb6b479ed0ae0bbe6c8.jpg

Om 9.45 op de bbq. Nieuwe kokosnoot briketten gebruikt. Temperatuur was mega constant. Super fijn. Nog even weggeweest om broer te helpen met verplaatsen meubels en temperatuur was maar 3 graad gestegen.
cb000c4c6c5ef80f8be8cee378f57b4d.jpg

Na een sausje, een paar uur aluminium folie en een uur rusten kon ik losgaan met mijn claws
dfe51bef24b0faeccc816aec8e5acfae.jpg

fbf247b6dfafd8d862669ca00adf81d1.jpg
3041cc4460f9843cbe64dc934f31f931.jpg

De eind saus maakte het echt af. Opgevangen pp vocht, bbq saus uit USA van eerder genoemde winkel en wat appel azijn en worchestershire.

Resultaat: erg lekker. Grote stukken waren erg mals. Sommige iets minder. De USA pp wint het nog van deze, maar heeft misschien ook met de hele ervaring te maken.

Top sessie

Brine recept: https://koksland.nl/de-perfecte-pulled-pork-maken-met-een-brine/

Rub:
7dab1e9065019e85386f5b0bb7c3248a.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Lust ik wel
 
Dat ziet er lekker uit. Had ik graag een broodje van gehad.

Ik heb m'n PP nog nooit gepekeld. Moet ik eens proberen. Heb van mijn slager een pot HoningWhiskey marinade gehad. Welke bedoeld is om met colorozozout een pekel te maken. Dat moet ik maar eens gaan doen.
Mijn voorraad is ook op. Dus gelijk een mooie reden om aan de slag te gaan
 
Dat ziet er lekker uit.  :)
Ik heb het idee opgevat om ook eens wat meer te pekelen :-?
Wil je het recept van de pekel delen? ;)
 
Hans zei:
Dat ziet er lekker uit.  :)
Ik heb het idee opgevat om ook eens wat meer te pekelen :-?
Wil je het recept van de pekel delen? ;)
1 liter appelsap, appelperensap of nog lekkerder appelcider
2 eetlepels witte suiker
2 eetlepels bruine suiker
1 eetlepel zeezout
1 eetlepel paprikapoeder
1 eetlepel knoflookpoeder
0,5 eetlepel uienpoeder
0,5 eetlepel gemalen zwarte peper


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

 
Sorry, maar dat is geen pekel. Een pekel is een zoutoplossing. 1 eetlepel op meer dan een liter doet niets. Je kunt het injecteren om de smaak naar binnen te voeren, maar zoals het nu is zal het hoogstens een paar millimeter je vlees binnendringen.

Een ideale pekel heeft een zoutpercentage tussen de 5 en 10 procent. Dan heeft het de mogelijkheid om binnen te dringen.
 
Hartelijk dank voor de reactie.
 
Ziet er prima uit had ik wel gelust  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan