BasBQ
Beef en Steak

PP weber 57

 
 

joker

Stoker
Berichten
310
Ik wil volgende week PP gaan maken op mijn weber 57 otp.
Hoe kan ik het beste de temperatuur regelen?
Shake? Of minion? En hoe veel briketten aansteken en hoeveel gewoon in de bbq?
In ga het noskos recept bereiden! Ik gebruik ecobrasa!

Gr Roy
 
Heb vandaag een Pulled Pork gedaan op mijn 57 en heb dat met een snake methode geregeld. 20 st als de snake en 7 in de starter. 8.30 erop en 16.30 eraf. Zacht als boter. Succes.
 
Ik zou ook het wedstrijd recept van Noskos gebruiken en een snake. Het aantal koude briketten maakt niet zo uit, die kan je er altijd weer uit halen als je klaar bent. Steek er ook lekker wat rookhout tussen, krijg je lekkere rooksmaak van. Ik doe een brikket of 12 om mee te starten.

Als je de schuif onder op een kiertje zet kan je daar mooi de temperatuur laag mee houden. Wil je wat hogere temperatuur zet je hem wat verder open.

Succes en veel plezier.
 
PP op de 57 cm gaat in mijn ogen het beste met een snake. Verder zoals Richard hierboven heeft beschreven.

Succes
 
Vergeet niet om een schaaltje water erbij te zetten. Dat houdt de temperatuur ook constant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
maroc zei:
PP op de 57 cm gaat in mijn ogen het beste met een snake. Verder zoals Richard hierboven heeft beschreven.

Succes

Bedoelde ook een snake :) was nog vroeg..
 
Zelf heb ik een paar keer low and slow op mijn 42cm webertje gedaan. Laatste paar keer heb ik soort minion gebruikt. Kolen klem rekje erin en vol met koude briketten. Ik kwam er achter dat je echt op moet passen dat je niet te veel kolen aan steekt. De brandende (5 stuks denk ik) gooide ik in een kant tegen de koude aan. Voor mij werkte dit prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan