BasBQ
Beef en Steak

PP in de winter...

 

Martijn

Vuurmaker
Berichten
97
Zo, lang geleden dat ik hier was en hier gepost heb.
Drukke tijd achter de rug maar nu zou het er min of meer noodgedwongen weer eens van komen.
Had nog een procureur in de vriezer liggen die houdbaar was tot 14-2-2012, dan moet je wel....
Had ik echter geweten dat ik nu op de bank zou zitten met een longontsteking en koorts en dat soort grappen dan had ik het NA het weekend gedaan.
Maar goed, even doorbikkelen dus, het scheelt dat het niet zo koud is  :)

Dit is mijn tweede keer PP, en ik ga het nu anders doen dan de vorige keer.
Het vleesje ligt er nu op sinds een uur of half vijf.
Ik heb nu (22:30) een starter met 14 dammers die warm aan het worden zijn staan, gooi er zo nog een paar flinke handen dammers bij in de ketel, starter er boven legen en dan slapen en kijken hoe het morgenochtend om 7 uur lijkt. Ben benieuwd wat er gebeurt in zo'n nachtje zonder controle over het vuur.



Update: net uit bed en de temp zit nu op 70 graden (bbq). Eerste keer met dammers voor mij en die dingen branden wel een stuk sneller op dan de bonfire kokosbriketten die ik anders gebruik. Branden wel veel schoner trouwens, bijna geen as! Nu een starter aan met paar kooltjes en dan zo de boel even bijvullen. Vlees is ook 70 graden trouwens.



Update!!!

De PP is klaar! gisteren om kwart over vier / half vijf begonnen en net om kwart over 12 eraf gehaald.
Da's dan een sessie van 20 uur... Wel meegerekend dat toen ik vanochtend bij de Q kwam de temp nog maar 70 graden was. dat zal wel voor wat vertraging hebben gezorgd.
Hij ligt nu lekker ingepakt in alufolie en 2 handdoeken in een overschaal op het aanrecht te wachten tot hij is uitgerust en gepulled kan worden.
Hier alvast wat foto's, sommige zijn niet zo duidelijk en het zijn er niet enorm veel, had weinig zin in lang buiten zijn vannacht...

2012-02-01114433.jpg

2012-02-01223801.jpg

2012-02-01223811.jpg

2012-02-02120542.jpg

2012-02-02120616.jpg

2012-02-02120752.jpg

2012-02-02120756.jpg

2012-02-02121014.jpg


Groet, Martijn.

Gr. Martijn.
 
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Misschien gingen je briketjes wat harder omdat het buiten koud is en je meer energie nodig had om e.e.a. op temperatuur te houden?
 
lekker weer een pp, moet ik ook maar weer gaan maken
 
Mooie sessie, wil graag de gepulde versie zien
 
anders krijgt ie geen knorretje zeker  :D :D :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan