BasBQ
Beef en Steak

Porchetta vraag

 
 

Henkie

Vuurmaker
Berichten
67
Hi,

Morgen staat er hier porchetta op het programma. Heb wel eens eerder buikspek gemaakt in de oven, maar daar werd de zwoerd een mooie glaslaag. Nu ga ik sowieso een nachtje met baking soda aan gang om de huid beter te prepareren. Ik zat me alleen af te vragen of het ook een optie is om op het einde van de bereiding waarbij ik in de meeste recepten zie dat je de bbq hoger opstookt om de zwoerd goed te krijgen, het te proberen met de looflighter? Iemand ooit geprobeerd? Ben niet zo thuis in de theorie van dat echte crackling effect, maar lijkt me dat dit-snelle opwarming oid is. Of gaat het met de lootlighter juist te snel omdat die temp te hoog is?
 
Ik heb geen looflighter maar met de electrische verfafbrander krijg ik voortreffelijke zwoerd (al zeg ik het zelf ;) )



Smakelijk alvast!
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er inderdaad prima uit en qua werking ontlopen een verfafbrander en een looftlighter elkaar niet heel veel volgens mij. Ga het denk ik gewoon maar proberen. Thanks voor je reactie.
 
  • Leuk
Waarderingen: riba
Zeker proberen @Henkie en wat betreft temperatuur, gewoon een beetje mee spelen, als je ziet dat het te hard gaat neem je iets meer afstand en andersom... dit kan met brulee-brander, onkruidbrander, direct boven hete kolen en dus ook prima met Looft! Succes.
 
vergeet geen reportage te maken!!!!
 
Zeker proberen @Henkie en wat betreft temperatuur, gewoon een beetje mee spelen, als je ziet dat het te hard gaat neem je iets meer afstand en andersom... dit kan met brulee-brander, onkruidbrander, direct boven hete kolen en dus ook prima met Looft! Succes.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, beetje spelen met de afstand. Zoals ik al zei, ga het gewoon proberen en dan zien we wel.

vergeet geen reportage te maken!!!!
Ga ik zeker doen. :)
 
En de belangrijkste foto(s) niet vergeten voor het in de asbak komt 😱
 
 
Terug
Bovenaan Onderaan