BasBQ
Beef en Steak

Plate Setter Weber 57

 
 
 

Smokingwood

Pitmaster
Berichten
742
Ondanks de minder positieve berichten over deze tool voor de Weber 57 heb ik er toch een besteld. Met 4 boutjes in mijn opzetring van mijn rotisserie past hij perfect in de ring en op de Weber. De pizzasteen in de folie of een druppan erop en gaan. Doordat hij in de ring hangt, is er voldoende ruimte voor houtskool en rookhout.

Binnenkort plaats ik een rapportage over de bereiding van een shortrib met behulp van dit systeem.

Ik verklap vast dat ik er op deze manier erg positief over ben.

IMG-20230114-WA0007.jpeg
 
Eindelijk heeft iemand ‘m dan gekocht…. Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat bereiden en of je nog tegen beperkingen aan gaat lopen. Vooralsnog ziet het er top uit 👍🏼

 
Eindelijk heeft iemand ‘m dan gekocht…. Ben benieuwd wat je er allemaal mee gaat bereiden en of je nog tegen beperkingen aan gaat lopen. Vooralsnog ziet het er top uit 👍🏼

zojuist een short rib erop bereid….

Onderwerp 'Shortrib / Beefrib met Plate Setter op Weber 57'
https://www.bbqgenootschap.nl/threads/shortrib-beefrib-met-plate-setter-op-weber-57.33029/


Vooralsnog geen beperkingen ervaren. Het hele spul hangt in de ring, dus eventueel bijvullen van houtskool is ook geen probleem. Je pakt gewoon de hele opzetring eraf en alles gaat mee. Bijvullen was trouwens niet nodig, ondanks de 6 uur bereidingstijd.

Grote voordeel vind ik dat je meer ruimte voor indirecte bereiding hebt op het rooster en dat je op houtskool in plaats van op kokosbriketten kunt bbq-en bij lange sessies.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan