BasBQ
Beef en Steak

Pizza deeg met spa rood.

 
 
 
 

Mike v R

Forum Meubilair
Berichten
10.409
baconmaple003.jpg

Pizza deeg met spa rood.

Voor 4 personen.

Ingredienten.

600 gram bloem type zero zero (0/0)
2 dl lauwe melk
1 dl spa rood
2 zakjes droge gist of +/_ 40gram verse gist.(Bruggeman verse gist 42gram is bij de supermarkt verkrijg baar)
2 theelepeltje zout
2 eetlepeltje suiker
2 eetlepels olijfolie.

pizzadeeg002.jpg


Voeg aan de melk suiker toe en je gist.Even door roeren even laten staan en nogmaals door roeren.
Zout mag bij de bloem even door elkaar mengen.
Dan de melk de olijfolie en de spa.
Lekker mengen even voelen of er nog wat meel of spa bij moet.
(ik gebruik meestal de machine)

2 uurtjes laten rijzen totdat het een keer zo groot is geworden.

baconmaple001.jpg


Dan lucht er uit slaan en kneden.
Dan verdeel ik het in 4en en leg het afgedekt koel weg tot 1 uur van te voren dat ik het nodig heb.
baconmaple002.jpg
baconmaple003.jpg

Het mag gerust een dag van te voren gemaakt worden,wordt het alleen maar lekkerder van.
 
ik mag elke weekend wel pizza's gaan maken om al die recepten uit te proberen
 
En dit deeg kan je dan gerust invriezen, Mike?
Zou wel handig zijn.
 
Heb dit deeg gemaakt volgens recept, het was goed gerezen, maar helaas bleek het veel te stug toen ik er pizza's van ging maken. Ik had op YouTube een filmpje gevonden van een kerel die het deeg als het ware uitrekte in ronde bewegingen, nou hier scheurde het meteen en het deeg kromp meteen weer ineen. Enig idee waar het mis is gegaan?
 
Ik heb daar geen last van,ik maak me deeg wel een dag eerder.
 
Mijn boerenverstand zegt dat als je deeg niet elastisch genoeg is je gluten niet goed ontwikkeld zijn en je dus niet lang genoeg / goed genoeg hebt gekneed.
 
Ziet er goed uit Mike :)

Welke supermarkt verkoopt de verse gist? Heb ik hier nog nooit in de supermarkt gevonden!
 
Weet niet waar je huis woont Danmark, maar Marqt in Den Haag heeft het.
 
Danmark zei:
Ziet er goed uit Mike :)

Welke supermarkt verkoopt de verse gist? Heb ik hier nog nooit in de supermarkt gevonden!

Bij de Jumbo, turkse winkeltjes, reformsupermarkten.
 
coelho zei:
Heb dit deeg gemaakt volgens recept, het was goed gerezen, maar helaas bleek het veel te stug toen ik er pizza's van ging maken. Ik had op YouTube een filmpje gevonden van een kerel die het deeg als het ware uitrekte in ronde bewegingen, nou hier scheurde het meteen en het deeg kromp meteen weer ineen. Enig idee waar het mis is gegaan?

Was het wel op kamertemperatuur toen je ging uitrollen?
 
Dominique zei:
coelho zei:
Heb dit deeg gemaakt volgens recept, het was goed gerezen, maar helaas bleek het veel te stug toen ik er pizza's van ging maken. Ik had op YouTube een filmpje gevonden van een kerel die het deeg als het ware uitrekte in ronde bewegingen, nou hier scheurde het meteen en het deeg kromp meteen weer ineen. Enig idee waar het mis is gegaan?

Was het wel op kamertemperatuur toen je ging uitrollen?
Ja, het deeg heeft op kamertemperatuur staan rijzen. Heb zojuist nieuw deeg gemaakt mbv de broodbakmachine, dus het zou nu lang genoeg gekneed moeten zijn. Alleen dat je dan na twee uur als het gerezen is de lucht er weer uit moet slaan was wat vreemd, want daar kreeg ik juist weer een hele stugge deegbal van. Als het nu weer niet lukt, dan pak ik volgende keer een ander recept. Geen idee namelijk waar ik het anders in moet zoeken...
 
Dominique heeft ook een goed recept voor deeg.
 
Bedankt! Zal eens bij de Jumbo gaan kijken, ik neem het altijd uit Denemarken mee maar als je het hier ook makkelijk kunt krijgen is dat natuurlijk makkelijker :)
 
Het deeg was dit keer wel goed gelukt, en zelfs het deeg wat gisteren lastig te bewerken was, was na een nachtje koelkast ineens soepel. Het resultaat mocht er wezen!

589f3c69-d949-c8cb.jpg


589f3c69-d994-3e46.jpg


589f3c69-d9a6-33ab.jpg


589f3c69-d9b6-21f5.jpg


589f3c69-d9c2-8f3f.jpg

 
dat ziet er idd uit als hele mooie pizza's, gefeliciteerd
 
Ben blij dat het toch nog gelukt is.En je pizza's zien er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan