BasBQ
Beef en Steak

Pinchos: Pan, Morcilla, Chorizo y Oliva

 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.772
Hola BBQ-Amigos!

Kent u dat? Dat gevoel dat u al de hele week rond loopt met een zomers verlangen naar een mooie Spaanse tapa en als het dan eenmaal zover is dat het dan gewoon een nare Herfstige Zondag blijkt te zijn? Dit was dus zo'n dag. Maar ik heb mijzelf beloofd om belachelijk opgewekt en enthousiast te gaan lopen doen, dus daar gaan we!

Naar en herfstig, had ik dat al gezegd?

5fpv1ew.jpg


Het is op zich wel een mooi verhaal. Jaaaaaaaren geleden aten mijn vrouw en ik samen in Rotterdam bij Eendracht. Pepijn Schmeink kookte daar voor ons in zijn houtoven. Er was geen menu, je kreeg wat de Chef voor je maakt. Alles kwam uit die houtoven. Ik ben niet zo moeilijk maar merkte op dat ik alleen niet zo gek was op haring (om niet te zeggen dat ik er van gruwel) maar me verder graag liet verrassen. Pepijn bleek dus een entree te hebben met een gerookte biet en een stukje haring erop. Met de juiste wijn was het goddelijk!

Daarna maakte hij een hapje met bloedworst, chorizo en kalamata olijf. Daar kwam een wijn bij die op zichzelf zo stroef en aards was, echt een hele zware smaak. Nam je een hapje van het gerechtje, bleek die wijn zalig te combineren. Ik heb een hoop geleerd die avond. Vooral te genieten.

Toen er van de week iemand op FB vroeg wat je mooiste gerechtje en ervaring ooit was dacht ik, dat hapje uit die houtoven, dat was tamelijk briljant. En die ging ik dus maken! En toch, ook al had ik die ervaring, toen ik bij mijn slager een paar plakken bloedworst haalde had ik er nog een hard hoofd in. Chorizo en kalamata van de Sligro en een afbak stokbroodje erbij. Ik ging het toch maar gewoon proberen.

Snijden zodat ik niet te lang in de winderige kou hoefde te staan:

ai7hH9r.jpg


Alles even kort aanzetten:

koyYq4G.jpg


en knapperig maken:

hjs6GYc.jpg


E0mwRLc.jpg


en dan fijne stokjes als combi maken:

vBtlae9.jpg


ElqIJZn.jpg


Wat een heerlijk gerechtje zo alles bij elkaar:

7UPpUkb.jpg


We dronken er een Carmenere uit 2017 bij, ook zalig!

Met de rest warmte van de WGA besloot ik lekker de kip te grillen voor bij de Zomerse Ceasar salade van vanavond!

adx0ydn.jpg


Bij dat grillen drink ik een mooie herfstige rakker... elk nadeel heb z'n voordeel!

d6e9Oy3.jpg


Veel liefs!
.
 
Lijkt me niks mis mee, fijn stokkien

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Wat een fantastisch verslag en schitterende foto's Sander!
 
Arghhhhh....kan nu niet in het vliegtuig springen om naar Valencia te vliegen en daar tapa's te gaan eten... krijg er veel zin in door jouw foto's!
 
Ivm Corona kom ik dit jaar niet op Tenerife. Advies begin een tapas bar. Kom ik langs.
Ondanks het mindere weer ziet het er mooi uit.
 
Wat een heerlijk verslag Sander. Heb weer smakelijk zitten lezen. En kijken natuurlijk. Heerlijke foto’s. En het weer was idd kwalitatief uitermate teleurstellend

Eten uit een hout gestookte oven is natuurlijk zalig. Hier lokaal zit een zaak die met de Josper ovens werkt. Heerlijke typische smaak. Geweldig.
Zelf durf ik bloedworst nog niet zo goed aan. Maar als ik ooit de kans krijg ga ik het proeven.
 
Hmm. Ben niet zo van de bloedworst, maar dit wekt nieuwsgierigheid.
Deze staat op mijn lijstje Sander. Dank voor de inspiratie.

En tja, ook hier heeft het slechte weer de drank keuze bepaald. Heb limoncello in de koeling gelaten en gekozen voor een whisky. Tis ff afzien, maar na regen komt zonneschijn zeggen ze. Succes met de fotowedstrijd
 
Zelf durf ik bloedworst nog niet zo goed aan. Maar als ik ooit de kans krijg ga ik het proeven.


Hoop dat je geen doorgegaarde proeft Bram, dan is tie echt niet lekker.
In m’n diensttijd vond ik het niet erg dat collega’s het niet lekker vonden. Zij de appel die erop lag, ik de worst 👍🏻👍🏻
 
Zelf durf ik bloedworst nog niet zo goed aan. Maar als ik ooit de kans krijg ga ik het proeven.


Hoop dat je geen doorgegaarde proeft Bram, dan is tie echt niet lekker.
In m’n diensttijd vond ik het niet erg dat collega’s het niet lekker vonden. Zij de appel die erop lag, ik de worst 👍🏻👍🏻
Krokant gebakken blokjes bloedworst met rucola en een gebakken ei. Goddelijk
 
Heerlijke hapjes 'k had er best wel van willen proeven. ;)
 
Heerlijke hapjes weer vooral die stokjes zien er ook heel mooi uit Sander top


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Terug
Bovenaan Onderaan