BasBQ
Beef en Steak

Picanha Santa Maria Style

 
 
 
 

Alabama

Kooltjesharker
Berichten
206
Gisteren samen met Danmark een Picanha op een voor mij nieuwe manier gemakt.

Eerst een speciaal rub gemaakt (heeft iedereen een 'special' en een 'world famous' en een 'secret' rub toch ;) )
2012-04-08162255.jpg


Eeste keer met de nieuwe briketten. Indirect met mesquite ~50 min's, twee keer omgedraaied, tot een kern temp van 110F.
2012-04-08181224.jpg


Dan 4min per kant boven direct. Tot een kern temp van 130F. Dan in de folie om te rusten.
2012-04-08190814.jpg


Very tender
2012-04-08192407.jpg


2012-04-08192533.jpg


Very juicy
2012-04-08192543.jpg


Very good chance we'll make this again  ;)
2012-04-08192915.jpg

 
Die manier heet de Reverse Sear ;) Lekker stukje vlees hoor!
 
Het water loopt me in de mond!

En wat zat er in deze speciale rub?
 
dat stukkie vlees lijkt me echt heel erg vreselijk veel lekker  :)
 
@noskos,  I call it "Sear in the rear" - just like the way it sounds.  ;D

@Frits, was beetje een grap omdat wij allemaal ons eigen rubs en brines en marinades maak. En dan wetend dat het vaak uit de zelfde ingredients bestaat. Wij leren van elkaar (en internet/boeken/etc) en passen ze steeds aan naar eigen smaak. (Geen van ons heeft ooit echt iets geheel nieuws verzonen). Dan vind ik heel snel die van mij de aller lekkerste te wereld!  ;D

Nu ga ik niet helemaal een lijst maken, want dat zal je dan een recept noemen waarna ik moet aan Google vragen om te vertallen en dan een post van maken.  ;)  Maar het lijk heel erg veel op Meathead's Big Bad Beef Rub maar dan met rosemarijn wat ik vind goed passend bij dit sort vlees.

Dus, secret is het niet. Ik deel alles graag :)
 
Ook dit ziet er erg goed uit!
 
Lekker hoor! Ik loer al weken op pica?a bij de Makro... tevergeefs tot nu toe...
 
Ziet er erg lekker uit. En nog foto's van vlammen ?
Of viel het mee bij je.
 
@Abraham, Zeker de moiete waard.
Deze is al de 3e voor mij. Elke keer heb het totaal anders klaar gemakt. Snijden voor vs na het koken, andere rub, geen rub dan alleen EVOO + zout. Deze laatste keer was bijzonder lekker.

@RoBBQ, met de reverse sear viel het mee. Hij heeft maar een paar minuten echt boven het vlaam gedanced. Dus, no fireworks vandaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan