BasBQ
Beef en Steak

Picanha bij de lunch

 
 

Bas89

Kooltjesharker
Berichten
142
Ik werd vanochtend wakker en had onwijs veel zin om een stukje Picanha te grillen.
Gelukkig had ik het puntje van de hele Picanha nog in de vriezer liggen, perfect voor een lunch voor 2. Deze er dus meteen uitgehaald zodat hij vanmiddag op de Q kon.
In mijn vorige post had ik aangegeven dat er iets te veel vet op zat naar mijn mening, dus bij dit stuk het vet een beetje getrimmed zodat er een mooie laag van iets meer dan een halve centimeter over bleef. Vlees droog gedept en rijkelijk bestrooid met zeezout. Ondertussen de Q voorbereid op 120-150 graden (indirect).

We zijn klaar om te gaan beginnen. Ik houd van een rokerige BBQ smaak aan mijn vlees dus een klein handje beuken snippers toegevoegd. Thermometer in het vlees, afgesteld op 42 graden, en de Picanha kan op het rooster.
1595939316015.png

Na ongeveer 20 - 25 minuten was de kern op 42 graden en kon ik de Q opstoken naar 250+ graden. Gietijzeren rooster erop en nog even afvlammen tot 52 graden.
1595939474278.png
1595939514928.png

Nu nog even rusten waarna de kern iets op is gelopen tot 55-56 graden. Na ruim 10 minuten gerust te hebben liep het sap er nog steeds uit als een malle.
1595939589909.png

Zo'n lunch lust ik wel vaker :)
 
Laatst bewerkt:
Dat als lunch? Nee joh! Gekkenwerk!
 
Straks ga je ook nog zeggen dat je daar een biertje bij had.
 
Idd lekkere lunch. Zal toch wel iets te drinken bij geweest zijn. Was een prima kandidaat voor de fotowedstrijd geweest.
Lekkere foto’s hoor. En die steekvlam staat ook mooi op foto. Had graag mee geluncht
 
Voor de lunch 🤔... lekker. 😋
Goed glas wijn erbij en het was compleet geweest.
 
@Sander72 Nee helaas niet, moest het hiermee doen:(:p

@Bram Moest gewoon nog werken dus heb het braaf bij een glas water gehouden
 
Laatst bewerkt:
Hele grote 👏
Wat een heerlijke plaatjes! Top
 
wauw. das een heeeeele mooie en lekkere lunch
weer eens wat anders dan een bammetje kaas

prachtige fotos ook. top
 
Terug
Bovenaan Onderaan