BasBQ
Beef en Steak

Philly cheesesteak eggrolls met een Aziatisch tintje.

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
CheeseSteakEggRolls-5.jpg



Dit gerecht is ge?nspireerd door een aflevering van "Diners, Drive-inns and Dives" waar een soortgelijk gerecht werd gemaakt. Ik heb er m'n eigen draai aan gegeven

Ingredi?nten:

- 500 g Ribeye steak in dunne plakken gesneden
- 1 ui in fijn halve ringen gesneden
- 1/2 rode paprika in fijn reepjes gesneden
- 1 pak loempiavellen uit de diepvries.
- 2 geklutste eierdooiers
- 8 plakken belegen kaas
- ketjap manis
- steakkruiden of PEZO
- sambal


Werkwijze:


Bestrooi de plakken ribeye met steakkruiden of PEZO, dit hoeft niet al te zuinig, rijg de plakken vlees dan op lange pennen. Zorg ervoor dat het vlees niet te veel aangedrukt wordt een beetje ruimte zorgt ervoor dat het grillen sneller gaat.

CheeseSteak-2.jpg


CheeseSteak-3.jpg


Grill het vlees op hoog vuur totdat het gaar en bruin is. Bak in de tussentijd ook de uien in een koekenpan met een klein beetje olie of boter.

CheeseSteak-6.jpg


Haal het vlees van de pennen, doe de uien er bij en snijd het mengel in fijne stukjes. Meng er wat ketjap en sambal (naar smaak) doorheen. Laat het vlees afkoelen en doe dan de paprika bij het mengsel.

CheeseSteakEggRolls-1.jpg




De loempiavellen het liefst rustig een nachtje in de koelkast laten ontdooien in de verpakking. De vellen drogen snel uit, dus bedek ze tijdens het werken met plastic folie en/of een (niet te) vochtige doek.

Leg een plak kaas op een loempia vel. Bestrijk de randen van het vel met eidooier.

CheeseSteakEggRolls-2.jpg


Leg wat van het vlees/paprika mengsel op de kaas en vouw de loempia dicht.

CheeseSteakEggRolls-3.jpg


CheeseSteakEggRolls-4.jpg


CheeseSteakEggRolls-6.jpg



Ik frituur de loempia's 3 a 4 minuten in olie van 190C totdat ze mooi goud bruin van kleur zijn. Serveren met zelfgemaakte kaassaus en garneren met sesamzaad.

Kaassaus:

Ik heb hier niet echt een recept voor, maar ik maak eerst een roux van een eetlepel boter en een eetlepel bloem. Als de roux gaar is gaat daar net zoveel melk bij totdat er een niet te dikke maar wel gebonden saus ontstaat. Voeg de melk met kleine hoeveelheden toe. Daarna doe ik er een mengsel van geraspte Parmezaanse kaas en oude Goudse kaas aan toe, net zoveel totdat ik de saus lekker naar kaas vind smaken. Je kunt de saus nog wat meer op smaak brengen met peper, ketchup of wat mosterd.
 
Nou Piet dat is wederom een schitterend en smakelijk pakketje geworden
 
Is meer een China cheese steak! Lekker hoor!
 
Leuk!
 
ziet er leuk en lekker uit Piet
 
Leuk en een origineel recept. Denk dat dit wel smaakt met een lekker biertje erbij in de tuin.
 
Ziet er lekker uit. Maar vind je het niet zonde van zo'n mooie steak?
 
Je hebt wel zoiets als ribeye nodig omdat het anders snel droog en taai wordt. Je zou denk ik ook wel US sukade kunnen gebruiken, maar met rosbief of magere runderlappen wordt het een taaie hap denk ik.

Dus, vind ik het niet zonde, al maak ik dit alleen maar als ik "goedkoop" aan een stukje ribeye kan komen.
 
Gelukkig gaat er kaas doorheen, anders was m'n lijstje weer langer geworden
 
Nog een Fusion gercht. Lekker hoor.
 
Volgens mij hebben we net de Bapau op het todo lijstje gezet.
Maar ok. Jij maakt het vlees. Ik de loempia's.
 
mooi recept hoor.

Zeker goed te doen dus zeker een keertje proberen

Merci
 
Ik had nog vergeten om naar deel 2 te kijken Piet, ziet er toppie uit!
Kwam het tegen omdat ik even op ribeye aan het zoeken was i.v.m. 2-3 kilo USA grain fed ribeye die ik heb geconfisceeerd en zocht even naar wat meningen over de dikte.
Jij zit met jouw creatie dus aan de hele andere kant, de meningen lopen uiteen van 1 tot 3 cm.
Ik heb het stuk nog niet gezien, maar het is me wel omschreven, de kleur wat minder intensief rood, maar eerder richting kalfsvlees.
Dat stuk was een alternatief voor iemand die wagyu van 150 euro/kg wat te gortig vond en deze specifieke ribeye als alternatief heeft gekozen;
Dus dit moet dan wel iets bijzonders zijn....let's wait and see...
 
Ziet er, zoals gewoonlijk!!!, weer heerlijk uit Piet!! 8)
 
RedFox zei:
Ik had nog vergeten om naar deel 2 te kijken Piet, ziet er toppie uit!
Kwam het tegen omdat ik even op ribeye aan het zoeken was i.v.m. 2-3 kilo USA grain fed ribeye die ik heb geconfisceeerd en zocht even naar wat meningen over de dikte.
Jij zit met jouw creatie dus aan de hele andere kant, de meningen lopen uiteen van 1 tot 3 cm.
Ik heb het stuk nog niet gezien, maar het is me wel omschreven, de kleur wat minder intensief rood, maar eerder richting kalfsvlees.
Dat stuk was een alternatief voor iemand die wagyu van 150 euro/kg wat te gortig vond en deze specifieke ribeye als alternatief heeft gekozen;
Dus dit moet dan wel iets bijzonders zijn....let's wait and see...

Het mooie van ribeye is dat er genoeg vet in het vlees zit om het mals te houden ondanks dat het well done gegrild wordt. Daarom is het zo geschikt voor deze bereiding. Met US sukade heb je denk ik het zelfde effect. Als je Hollandse bieflapjes zou gebruiken wordt het de overtreffende trap van taai.

Maar als je ribeye als steak gaat bereiden dan zou ik toch voor medium gaan en dan zijn dikke steaks veel makkelijker om goed te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan