BasBQ
Beef en Steak

Perfect fit; Chili Con Carne met tacos

 
 
 
 

Zzzjon

Gerijpt
Berichten
4.669
Vandaag maar eens gekookt voor de fotowedstrijd.

Chili Con Carne met Tacos

chili con carne staat hier regelmatig op het menu, maar de tacos had ik nog nooit zelf gemaakt.
aangezien ik hier wel een uitdaging in zag dit ook maar geprobeerd. (Pffffff)

qua timing kon het allemaal wel tegelijk, althans dat dacht ik.

eerst mise en place, de Chili con carne is ontzettend makkelijk te maken maar je moet vooraf wel het een en ander voorbereiden.
C9B2D3AE-109E-4149-910D-D0ADA90E902C.jpeg


mooi van PAN meel en water een deegje gemaakt en hier ballen van gedraaid.

9CBE15AF-E964-4302-8E74-08E6A34BB8FB.jpeg

9A497DD2-4467-45B2-8FDB-E342A24B8C8A.jpeg


toen de deegballen onder een gietijzeren pan plat gedrukt om zo de tortilla’s te
4ECCB057-F929-4D2F-A0D2-5C02890A7C15.jpeg

549E759F-80B6-4573-88F8-708937E6FB63.jpeg


so far so good.

ondertussen had ik buiten de brikettenstarter aangemaakt met wat briketten en de kamado Joe aangemaakt met wat houtskool.

toen de briketten aan waren alles in de weber gekieperd en mijn Dutch oven erin gezet.
de mijne heeft pootje en kan zodoende mooi op het kolenrooster staan.

178CA73F-1332-4C9A-AD78-2C62FCA474E6.jpeg


gehakt rul gebakken en ui gefruit.

2816E7B8-7210-44E6-8B5A-084DBF9B902B.jpeg


hierna de pepers, paprika, knoflook en chorizoworst erbij.

EE8A726D-62B0-4BC8-9ED0-AE92C3D8E834.jpeg


man man, de geur die hier al vanaf komt is al helemaal fantastisch.

52462192-8ABB-4955-951E-9D550D8E8E9E.jpeg


toen de zongedroogde tomaten erbij.
Hierna kruiden, een blokje bouillon en verse koriander.

toen dit even had staan pruttelen mochten er de tomaten bij.

4325E2F2-7208-4170-AA1C-8712333E89C1.jpeg


Dit mocht nu met deksel erop een half uurtje zachtjes pruttelen.

om meer controle over de hitte te krijgen ook maar even de deksel van de weber erop gezet.

F02345B0-255F-49F4-815A-79A976CEEC7E.jpeg


Nu had ik tijd voor de taco’s.

ondertussen had ik twee gietijzeren pannen in de kamado Joe gezet zodat ze konden warmen.
het recept verteld dat ze een paar minuten per kant nodig hebben.

2B42A419-EF1D-4CD8-9751-FAEB65ABA68B.jpeg


nou dat was dus mooi niet waar.

zeker meer dan 5 min per kant, en toen waren ze nog niet echt naar mijn zin.
Ook heb ik de indruk dat ik ze te hard/te dun heb geperst, met dit deeg is helemaal niks te beginnen.

AADD32AB-D579-47F2-8460-DA1FFEB20615.jpeg


uiteindelijk heb ik er toch een aantal redelijk rond kunnen maken.
heb niet echt het idee dat ik iets verkeerd deed.

ondertussen waren we een half uurtje verder en mocht in de Dutch oven de bruine en kidney bonen erbij.

AF68AFBE-BBDA-456B-B298-2B972208664F.jpeg


dit mocht nog een kwartier ongeveer doorkoken.

CB1569F0-D1ED-4B85-900A-E65D39D9D542.jpeg


Toen de bonen warm waren en het allemaal een beetje verder was ingekookt heb ik er een toepasselijk biertje bijgepakt en een bordje opgemaakt.

043E7081-7B24-4161-A935-24583AAC8642.jpeg


De taco’s moeten beter, ga ik verder mee oefenen. (Ze smaakte wel, had er alleen meer van verwacht)

Verder hebben we erg lekker gegeten.
 
Laatst bewerkt:
Lekker maaltje zo. Je tortilla`s lijken wat dun. Kan dat het probleem geweest zijn?
 
Lekker maaltje zo. Je tortilla`s lijken wat dun. Kan dat het probleem geweest zijn?
Ja, dat gaf ik ook al aan, denk dat ik ze te enthousiast geplet heb.
 
Jammer van de tacos maar de chili is in ieder geval goed gelukt. Alles heeft goed gesmaakt en dat is het belangrijkste.
 
Ziet r toch erg lekker uit! Ook 'n CcC fan... Jammer van de taco/tortilla's. Nog een lekkere tip voor je Chili! Gooi er eens een mooi blokje pure chocolade (85%) in. Je zult merken dat ie dan helemaal af is!
 
Heerlijk maaltje. Moet zelf nog ff nadenken. Mss had ik de zaterdag wat betere foto’s moeten maken, want dat was ‘stoof’ en ‘vlees’ :ROFLMAO:
Chili lust ik ook wel altijd.
 
Die chocolade ga ik zeker een keer proberen, ben benieuwd.
deze is al behoorlijk “complex” van smaak door oa de chorizo en zon gedroogde tomaten.
 
Wat een leuk idee. Ten aanzien van de taco’s, goede reden om het nog een keer te proberen. Het ziet er in ieder geval zeer smakelijk uit.
 
Ziet er heerlijk uit. Misschien de Taco”s op een pizzasteen bakken?
 
Ziet er heerlijk uit. Misschien de Taco”s op een pizzasteen bakken?

dat is misschien nog nog niet zo’n gek idee, had nu een gietijzeren pan.

Samen met dikker deeg verwacht ik dat hier de oplossing wel ligt.

ze moeten na het bakken in de pan eigenlijk nog 20 min in een gebogen vorm krokant gebakken worden.
 
Mooie bijdrage. Sjiek gemaakt.
De kracht zit in de eenvoud.
 
Jammer van de taco’s maar zal zekers gesmaakt hebben
 
De chili ziet er erg lekker uit (y)
heb je ook de ingrediënten + hoeveelheden die je hebt gebruikt.


Blefke
 
Ziet er mooi uit John, lekker Chili con carne, moet ik ook weer eens maken.
Chocola geeft een warme zoetige toon aan het gerecht wat ik bij Chili Con Carne nooit zou doen.
Dit gerecht is al warm door de Chilipepers, daar hoort voor mij een frisse tegenhanger bij zoals de tomaat en paprika.
Maar ja wij hier thuis houden van fris zurige tonen en dat wordt door Chocola teniet gedaan.
 
Ziet er mooi uit John, lekker Chili con carne, moet ik ook weer eens maken.
Chocola geeft een warme zoetige toon aan het gerecht wat ik bij Chili Con Carne nooit zou doen.
Dit gerecht is al warm door de Chilipepers, daar hoort voor mij een frisse tegenhanger bij zoals de tomaat en paprika.
Maar ja wij hier thuis houden van fris zurige tonen en dat wordt door Chocola teniet gedaan.

Ik heb chocolade met genoeg zure tonen hier in de kast liggen. Je moet er alleen geen supermarkt meuk ingooien. 🙄
 
Ik zal komende dagen eens tijd proberen te vinden om het recept op het forum te zetten.
 
Mooie run, en alles op de Q gemaakt. Dat is wel zo leuk. Succes met de wedstrijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan