BasBQ
Beef en Steak

Pech met de bbq's

 
 
 
 

NonSens

Pitmaster
Berichten
705
Zoals de titel al aangeeft heb ik de laatste tijd nogal pech met de bbq's.
Vorige week is één van de heat deflectors van mijn Kamado Joe gebroken tijdens het opwarmen van de Q. Zoals te verwachten is van Kamado Joe krijg ik zonder problemen een nieuwe, maar wel pas als ze deze weer in voorraad hebben. Ik heb inmiddels gevraagd wanneer ze dat ongeveer verwachten maar als ik de verhalen hier de laatste tijd lees vrees ik dat het weken wachten wordt.

Maar ach, dan gebruiken we de Kamado Joe toch voor alles wat direct gegrild moet worden en alles van het spit. Dan kunnen we de Weber gebruiken voor low en slow, dacht ik...
Tot ik vanavond thuiskwam van een heerlijke kitesurfsessie, is de Weber omgewaaid. Gelukkig is hij op het gras gevallen maar wel een paar lelijke deuken in het deksel en barsten in het emaille. En het deksel is krom dus die sluit niet meer lekker af.

Nu vraag ik me af hoe jullie de beschadigingen zouden repareren. Opschieten en dan met iets van vloeibaar emaille ofzo, en welke merk/kleur dan? De deuk aan de zijkant ga ik eerst terug buigen uiteraard.
En moet ik veel moeite gaan steken in het opnieuw recht/rond maken van het deksel of kan ik beter van dat smalle vilt kopen en daarmee het deksel weer netjes laten afdichten?

En wat betreft de gebroken steen van de Kamado, ik zit er aan te denken om iets van een roostertje te gebruiken waar ik de twee gebroken helften op kan leggen zodat de Kamado toch low en slow te gebruiken is. Is het mogelijk om daar het kolenrooster van de Weber voor te gebruiken of is het dan in no-time weg geroest?
103540d1addd602b9767c882bf9e5e50.jpg
e594704b6acb4caf421d417e01807661.jpg
1e66cdd195da0eef3aa1acaaaba1ea0d.jpg
0a732c5a643a703f8a827bc6f1266d5d.jpg
f4dfe3b1a0b87bbd81a8d925218c1228.jpg


Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Dit is balen met een grote B.
Waar is de W tegen aan gevallen? Lijkt wel of die op een steen terecht is gekomen.

Je kan proberen eea weer in vorm te kloppen en pas te maken. De email is toch kapot.

Met koud (vloeibare) emaille heb ik geen enkele ervaring.
 
Ik denk dat hij net op de stenen rand naast het gras is gevallen en dat daar die deuk van is.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Dat is idd serieus Balen.
Maar als alleen het deksel is beschadigd, zou je als je Weber support mailt niet gewoon een nieuw deksel kunnen regelen? Weber kan doorgaans alles wel leveren qua spare parts.
Mijn deksel was tijdens transport gebutst (bedankt postnl beunhaas), en het deksel is zonder morren vervangen door Weber. Nu was dit natuurlijk een gevalletje garantie, maar spare parts hebben ze dus wel beschikbaar.
 
shit man, das balen.

voor de deflector zou ik idd iets van een rooster oid fabriceren. kan je toch ff door
voor de weber alles goedbuigen en een zo goed mogelijk proberen te beschermen tegen roest. het is helaas niet anders.
ondertussen mp en zo in de gaten houden of er een deksel te koop komt
en misschien heeft weber wel een reparatiekit of zo? je kan altijd ff informeren natuurlijk
mocht in de toekomst blijken dat het niet meer werkt kan je altijd nog een nieuw deksel (of bbq ;) ) ergens scoren

sterkte met het verwerken van de tegenslagen 👊
 
Een nieuw deksel is inderdaad ook een optie maar dat is mijn laatste redmiddel. Liever repareer ik deze gewoon, aangezien de schade niet heel heftig is doe ik dat liever.

MP in de gaten houden is inderdaad een goeie, ga ik doen! Het verdriet kom ik wel te boven, er staat nog genoeg whisky en sigaren en er ligt nog zelfgemaakte bacon in de koelkast .

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Zonde zo
Lekker windje om te kiten voor jou maar helaas ook voor je Q😱
 
ik ben ook zo onhandig geweest om een van mijn halve platesetters van mijn KJ te laten stuiteren. Heb bij de makro nu een RVS dienblad gehaald van 40 cm diameter, werkt prima voor nood, tot ik weer geld heb om een nieuwe te kopen
 
Kiten ging prima inderdaad. De heat deflector komt volgens de klantenservice waarschijnlijk eind juli begin augustus weer binnen dus ik zal nog een paar weken moeten improviseren met een roostertje onder de twee losse stukken oid. Of gewoon veel de joetisserie gebruiken, ook geen straf ;)
 
Heb je de halve maan grillplaat voor de KJ?
Die zou je ook tijdelijk als het deflector kunnen inzetten. Evt met de kapotte heat deflector erop om wat warmte straling tegen te houden.

En als je hem niet hebt is dit natuurlijk het excuus om er een aan te schaffen, tenminste als ze nog ergens beschikbaar zijn. Had gisteren bv de laatste op de kop kunnen tikken bij een webshop voor de BJ samen met de laatste pizasteen. Kan me voorstellen dat de classic onderdelen nog gewilder zijn.

En anders gewoon PP op de joetisserie ;)
 
Ik heb de gietijzeren bakplaat dus dat zou kunnen inderdaad. Maar die past niet in de onderste positie helaas. Dus dan heb je minder ruimte om een lekbak neer te zetten. Maar het is zeker een goede optie!
Ik heb ook al zitten denken om een RVS bout door een van de gaten van het kolenrooster te steken zodat die de twee stukken op de breuk kan ondersteunen. Of inderdaad alles gewoon van de joetisserie haha, opties genoeg in ieder geval.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Een vriend van mij liet bij zijn eerste weber-sessie de deksel stuiteren.

met koud-emaille een mooi resultaat. Alleen hoe erg hij zijn best ook had gedaan met herstelwerk (kloppen met kunststof hamertje), hij sluit nooit meer als voorheen. Dit is dan weer op te lossen met afdichtband.

maar vooral: balen.
 
Mijn weber 57cm heeft al langer dan 15 jaar last van inbraakschade er werd door onze winkelruit een steen gegooid die onder andere op de deksel van de weber kwam. Deze staat nu al jaren buiten en is nog niet door gerot. Ik heb ook naar remaille gekeken op dit een beetje mooier te maken maar dit product kan niet tegen hele hoge temperaturen. Ik dacht tot 175 gr. Terug buigen zou ik niet snel doen want dan kan het emaille breken.
Ik ga hem binnenkort pimpen. (inbouwen in een tafel) Dan ga ik ook een poging wagen om hem te repareren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan