BasBQ
Beef en Steak

Paella Valenciana

 
 
 
 

Iss

Stoker
Berichten
313
Wij reizen regelmatig naar Valencia, omdat dit zo'n mooie en gezellige stad is. Daar hebben we kennis gemaakt met Valenciaanse paella. Wij zijn geen grote viseters, daarom past deze vis-vrije variant meer in ons straatje, en waren we na de eerste kennismaking verknocht. Eenmaal thuis moesten we dit zelf ook kunnen maken, en sindsdien is het een favoriet niet alleen voor onszelf, ook vrienden en familie vragen ons om dit te maken. In Valencia wordt deze paella geserveerd met kip en konijn, wij doen dit met kip en chorizo.

Om te beginnen bakken we kipvleugeltjes direct boven het vuur. Deze voegen we dan later weer aan de paella toe.
IMG_9821.jpeg

De kip is gaar, alles staat klaar, dus we gaan beginnen aan de paella! In een paella pan die we hebben meegenomen vanuit Valencia.
IMG_9822.jpeg

Na aanfruiten van de tomaten polpa en de kruiden, volgt de risotto rijst.
IMG_9823.jpeg

De rijst moet even worden meegebakken, daarna volgt kippenbouillon.
IMG_9825.jpeg

Tijdens het garen van de rijst worden snijbonen, tuinbonen en chorizo toegevoegd.
IMG_9832.jpeg


Als alles gaar is, worden de kipvleugels weer in de pan gelegd om nog even mee te warmen.
IMG_9838.jpeg


uiteindelijk genieten van de paella, en een glaasje agua de Valencia mag ook niet ontbreken
IMG_9847.jpeg
 
Wat een heerlijke plaatjes!

Ziet er echt fantastisch uit.
Jullie hebben vast heerlijk gegeten. 😋😋

Mooie deelname!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Prachtig zeg, ziet er heel goed uit. Ook echt een geweldige dag gekozen om je naar dit soort regionen te koken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ziet er prachtig uit. Mooie bijdrage. Valencia is echt een hele mooie en leuke stad. Ik snap wel dat je daar regelmatig heen reist 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ik eet het heel graag, maar mezelf nog nooit aan gewaagd. Deze ziet er heerlijk uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ik eet het heel graag, maar mezelf nog nooit aan gewaagd. Deze ziet er heerlijk uit.
Opzich is het gemakkelijk te maken dus ik zou het er toch een op wagen op te maken. Superlekker altijd
 
Ziet er heerlijk uit, dit wil ik zeker een keer maken.
hoe heb je de vleugels gekruid?
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dat ziet er goed uit deze paella. Ben zelf wel meer van de visvariant maar deze zou ik zou bestellen van de kaart!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Ziet er heerlijk uit, dit wil ik zeker een keer maken.
hoe heb je de vleugels gekruid?
Vleugeltjes hadden we nog gekruid liggen dit keer niet zelf in de kruiden gezet
 
Wat een Spaans feest. Hier zelf ook niet zo'n fan van vis dus deze variant kan ik wel eens proberen. Succes met de wedstrijd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Paella zonder vis, ik ben voor. Ziet er heerlijk uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dat ziet er lekker uit! Ik ben dol op paella, en mijn vriendin is geen liefhebber van vis. Dus dit is misschien wel de ultieme variant om samen te eten. Welke verhoudingen heb je ongeveer gebruikt?
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dat ziet er lekker uit! Ik ben dol op paella, en mijn vriendin is geen liefhebber van vis. Dus dit is misschien wel de ultieme variant om samen te eten. Welke verhoudingen heb je ongeveer gebruikt?
Dit is wat wij gebruiken voor 2 volwassenen en 2 kleintjes.

300 gram risotto rijst
400 gram polpa
750 ml water met 1,5 kippenbouillon blokje
Deze keer heb ik paella kruiden uit valencia meegenomen maar normaal gesproken
1 eetlepel paprika poeder
Beetje safraan met de kippenbouillon mee laten trekken
Naar smaak knoflook,chorizo,snijbonen en een klein potje tuinbonen
En uiteraard lekker kipvleugels of wat je er lekker bij vind.
 
Dit lust ik ook wel. Lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Dat ziet er super uit. Water loopt me direct in de mond. Top
 
  • Leuk
Waarderingen: Iss
Terug
Bovenaan Onderaan