BasBQ
Beef en Steak

Original PKgrill

Ariesr

Tondelzoeker
Berichten
7
Wie heeft er ervaring met de original PKgrill? Ik zie dat apparaat regelmatig op YouTube voorbij komen bij Amerikaanse bbq wedstrijden. Dan zijn ze er tevreden over, maar hoe is dat bij gewoon huis tuin en keuken gebruik? Wat zijn de voor - en nadelen? En zijn er betere alternatieven? Graag jullie mening en ervaringen.
 
In de filmpjes die ik zie langskomen, is het vaak bij de Steak Cook-off wedstrijden.
 
Heb er zelf 1, noem hem thuis de steak bakker. Wat ik fijn vind is dat de PK langere tijd (in mijn geval meestal hoge) temparatuur vast kan houden. Ook na open/sluiten deksel blijft alles stabiel. Altijd super steaks. Vandaar dat hij ook bij de Steak wedstrijden gebruikt wordt.

Verder best wat ruimte dus normaal bbqen kan ook.je kan ook verhogingsroosters kopen voor extra ruimte. Ook daar weer top dat hij de temperatuur stabiel houdt. Nadeel is wel dat hij zeer lastig schoon te maken is.
 
Ik heb zelf een PK360, de nieuwere/grotere broer misschien wel te noemen tov de Original. Een collega van me heeft de Original, daar hoor ik ook goede verhalen over.
Ik zit zelf op FB bij de 'PK Grill Fanatics' groep en daar krijg je best veel waardevolle informatie over.
De PK kun je voor grillen gebruiken, maar ook voor low en slow. Niet zo stabiel qua temp als een Kamado, maar zeker wel goed te doen.

Pro's:
- Volledige aluminium behuizing. Roest dus niet en dergelijke. 'Built to last' is ook wel een slogan van hen die best klopt.
In Amerika zijn er nog modellen van 50 jaar oud die van generatie naar generatie gaan. En nog steeds werken zeg maar.
-Warmt snel op, koelt snel af. Als je alles knijpt qua lucht inlaat etc ben je zo weer omlaag qua temp.
- Veel lichter als een kamado, makkelijker verplaatsbaar.
- Je kunt er ook op roken. Het rooster kun je openklappen aan 1 gedeelte om bij te vullen wanneer nodig.
- Je kan er gewoon briketten in gooien ipv alleen houtskool. Ik gebruik altijd Ecobrasa kokosbriket cubes.
- Ideaal voor zowel normaal 'snel' bbq-en met familie en wat standaard spul of wat serieuzere zaken die wat meer tijd en aandacht vragen.

Con's:
- Voor echt lange sessies (10+uur) op een strakke stabiele temp zit je beter in een Kamado is mijn persoonlijke mening qua temp stabiliteit.
- Accessoires zijn wat minder snel vindbaar overal (PK Grills is wat minder bekend in Europa).

Als je wat meer info wil van me, help ik graag verder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan