BasBQ
Beef en Steak

Ook maar ff zo'n BCC gemaakt

 
 

jokop

Pitmaster
Berichten
588
Spareribs, pulled pork: ging allebei goed. Was daarom ook wel even benieuwd naar de BCC (ook deze volgens Noskos's recept).

IMG_20140920_134113.jpg

Eerst in de rub gezet en wat Hasselback aardappelen erbij gemaakt

IMG_20140920_173015.jpg

Wat hickory rookhout erbij gedaan

IMG_20140920_180856.jpg

En klaar alweer

IMG_20140920_190656.jpg


Op zich best lekker, maar na de spareribs en pulled pork, vond ik dit de minst lekkere. Ik zal hem niet meer zo snel maken (heb nog wel aardig wat in kunnen vriezen).
Maw: hij viel iets tegen. Het had iets sappiger gemogen en ik proefde de rub, naar mijn idee, te sterk.
 
dan is het juist een uitdaging om het weer te doen, om de smaak te verfijnen en om hem sappiger te hebben als ie ervan af komt
 
Gefeli met de tok!

Zou hem, zoals Leo, al aangeeft gewoon nog een keer doen. Kippetjes zijn juist zo lekker mals op deze manier. :)
 
Ik zou het de volgende keer proberen met Grolsch. Het is toch een BCC(Beer Can Chicken) :>
 
Tja, zo had ik het nog niet bekeken....Zou idd een uitdaging zijn.
Met Grolsch zou ik de helft weg moeten mieteren.... :D
 
Gefeliciteerd met je Tokkie!
Het is inderdaad de truc om de smaak goed te krijgen, sowieso zou ik bij kip wat zachter hout gebruiken als hickory bijvoorbeeld appel of citrushout.
Verder kan ik je het advies geven om eens de  Funcky Chicken Rub te gebruiken hiervoor.

Youri
 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Lekkere kippetjes!

Welkom bij de Tokkies.
 
Kippie ziet er wel prima uit hoor. Jammer dat je hem wat tegen vond vallen.
Zelf maak ik eigenlijk nooit meer kip op een blik, maar meestal 'spatchcocked', dus opengevouwen en platgeslagen. Dan is hij wat makkelijk evenredig te garen en is hij ook wat eerder klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan