BasBQ
Beef en Steak

Olijvenpitten briketten

Nog nooit mee gewerkt. Ze zijn wel een paar euro goedkoper dan de online aangebode flamy's of ecobrasa's. Maar ja....255 kilo.... En ophalen in Polen, zo te zien ;) 
 
prijstechnisch inderdaad niet goedkoper als kokosbriketten en er komen misschien nog verzendkosten bij.
 
Nou de link ging even om het idee.
Zal ook vast wel ergens in gewone aantallen te krijgen zijn.
Maar ben benieuwd of iemand er ooit mee gewerkt heeft. En zo ja,of het wat was..
 
Deze heb ik nog nooit getest, weet ook niet waar ze te koop zijn. Als handelaar lijkt mij het niet echt interessant aangezien er weinig marge op zit wil je ze voor een concurrerende prijs verkopen.


Mocht iemand weren waar je gewoon 1 doosje kan kopen dan wil ik ze wel testen.
 
Nou dat valt tegen.. Kan het zo niet eens vinden in NL..
We gaan verder zoeken..
 
Olijf-briketten/houtskool zijn gebruikelijk in mediterrane landen.
In het frans heet het olijf-houtskool; charbon de bois d'olivier, via google kun je het nodige vinden.
Ik heb geen ervaring mee met olijf-houtskool.
 
Interresant, ben vnml nieuwsgierig naar de geur waar ze over spreken
 
Frits zei:
Deze heb ik nog nooit getest, weet ook niet waar ze te koop zijn. Als handelaar lijkt mij het niet echt interessant aangezien er weinig marge op zit wil je ze voor een concurrerende prijs verkopen.


Mocht iemand weren waar je gewoon 1 doosje kan kopen dan wil ik ze wel testen.




Hoi Frits,


Als je wil kan ik wel en paar kilo regelen. Lijkt mij iig wel leuk om die erbij te hebben in jouw test.
Laat maar even weten.
 
Kijk,das leuk.
Heb zelf een doosje klaar staan voor Frits met Cococha Kokosbriketten. Ook om eens te testen.
 
Bidle ik heb slecht 1 kilo nodig voor de test. Je kan het opsturen naar Het BBQ Genootschap, tav Frits, Terracottastraat 48, 6515 DE Nijmegen.
 
De briketten waren afgelopen week binnen gekomen, dus 2,5kg (is ??n doosje) is naar je onderweg!! Ben benieuwd. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan