BasBQ
Beef en Steak

Olaha, vandaag kip Hawaii met ananas aan het spit

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
Bij het zien van een filmpje van Jeanette van Rijnbeek over het maken van kip Hawaii liep het water me direct in de mond.
Zoiets wilde ik ook maken. De bedoeling was om deze gisteren te maken, maar zoals vaker komt er wel eens wat tussen. Ik had ondertussen de kippendijen al in de marinade gezet. De marinade bestond uit knoflook, gembersiroop, ketjap, olie en peper en zout. Het kippetje heeft er wat langer in gelegen dan de bedoeling was maar dat was geen enkel probleem. Ze had geen plannen dit weekend.

Een geschilde ananas werd aan het spit geregen samen met paprika, ui en kippendijen. De temperatuur iets boven de 150 graden, wat kersenhout en de kip begon aan haar rondjes. Iedere 10 minuten insmeren met gembersiroop en na 45 minuten de ananas voorzien van laagje geraspte kokos. Na 1,5 uur was de kip op 74 graden gekomen. Alles werd in stukken gesneden en in kommetjes gedaan bestrooid met een extra laagje kokosraps. (De kern van de ananas gebruik je niet.)

Echt een heel mooi recept om op een zomerse dag nog een keer te maken met een Cuba Libre of een Pina Colada in de hand en de muziek van de Buena Vista Social Club op de achtergrond. Het wordt een mooie zomer!


IMG_9914.jpeg

Toen wist ik nog niet dat we geen haast hadden..
IMG_9935.jpeg


IMG_9942.jpeg


IMG_9945.jpeg



IMG_9951.jpeg
 
dat ziet er heerlijk uit. lekkere combinaties lijkt mij zo.

Dat zijn het inderdaad. Volgens het recept zouden er nog Chipotle flakes over kunnen. Die kon ik bij de Hanos en de Makro gisteren niet vinden.
 
mooi spitje zeg. lekker zomers
 
Lekker hoor ziet er prima uit leuk bedacht zo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Lust ik wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan