BasBQ
Beef en Steak

Noskos' Gyroskruiden

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
Op verzoek, het recept dat ik gebruik voor mijn gyros:

2 eetlepels zeezout
2 eetlepels basilicum
2 eetlepels oregano
2 eetlepels versgemalen zwarte peper
2 eetlepels komijnenpoeder
2 eetlepels paprikpoeder mild
2 eetlepels uienpoeder
2 eetlepels knoflookpoeder
1 eetlepel tijm
1 eetlepels paprikapoeder scherp
 
bedankt voor het delen Dennis, ook maar eens aan het lamsvlees dus
 
Heel lang. Na een tijdje wordt het wat minder intens en vlakker. Maar er gebeurd verder niets mee hoor.
 
Tot nu toe nog in de winkel (of Beverwijk), maar als je dan kijkt dat je voor paprikapoeder dan ?1,- kwijt bent voor 50 gram, en een kilozak tussen de 5,- en 6,- kost, dan is dat zeer interessant voor de kruiden die je veel gebruikt.
Alleen iets als piment, gebruik ik zo weinig dat ik me afvraag wat ik moet met een kilo.
 
De meeste kruiden koop ik tegenwoordig bij de groothandel of bij de Colruyt in belgi?, daar verkopen ze bussen van 500 gram, paprika, knoflook, uien, peper. dat gaat bij mij vrij vlug op
 
Klinkt lekker!

Daarom kom ik op dit forum rondneuzen, dit soort tips en tricks. Lekker rubben, marineren en uitproberen!

Als je vlees rubt, rub je dan het hele stuk vlees?verbranden de kruiden/ marinade niet tijdens het grillen? Of moet je met rubs etc altijd indirect grillen? Of eerst direct om dicht te schroeien en daarna indirect? Of zit er nog verschil tussen een stuk vlees als een kip/stuk varken etc of een biefstuk, hamburger, varkenslapje etc.

 
Geheel kruiden, schoudekarbonade direct grillen veel draaien
 
Gisteren karbonades in deze kruiden gezet voor de famillie bbq ,groot succes !!!! Bedankt voor het recept
 
Terug
Bovenaan Onderaan