BasBQ
Beef en Steak

Nog een dilemma

Van Lieverlee

Vuurmaker
Berichten
51
Wat voor vlees zal ik eens op de bbq gooien morgen. Ik wil graag mijn nieuwe Weber mastertouch leren kennen en beheersen. Dus ik zoek een mooi stuk vlees wat indirect of low en slow bereid kan worden. Pulled pork heb ik op mijn oude kogel al eens gemaakt. Maar wil ook eens iets anders proberen en niet de hele dag bezig zijn. We zijn ook maar met zijn tweetjes dus ook geen hele everzwijnen of iets dergelijks 😉
 
Kippetje op een cannetje of iets reverse sear?
Heb je geen echte dure stukken vlees, mocht het niet gaan zoals je wilt
 
Google eens op gevulde kipfilet omwikkeld met ontbijtspek..
 
Lekker hammetje en dan de volgende dag broodje warm vlees.
 
Thanks, die zal ik zeker in gedachten houden. Ik had in de tussentijd nog eens verder rondgekeken en ik rij zo maar even naar de slager voor spareribs. Die ik dan wil gaan bereiden volgens de 3-2-1 methode 😏
 
Spareribs, altijd goede keuze. Hou wel rekening met wat voor ribs je koopt, als het de standaard NL ribs zijn dan moet je de tijd niet op 3-2-1 houden, maar korter doen. Dikbevleesde ribs kunnen wel wat langer de tijd krijgen. Kwestie van uitproberen, altijd vervelend om nog een keer ribs te moeten maken omdat de vorige partij niet zo goed beviel :cool:
 
Spareribs, altijd goede keuze. Hou wel rekening met wat voor ribs je koopt, als het de standaard NL ribs zijn dan moet je de tijd niet op 3-2-1 houden, maar korter doen. Dikbevleesde ribs kunnen wel wat langer de tijd krijgen. Kwestie van uitproberen, altijd vervelend om nog een keer ribs te moeten maken omdat de vorige partij niet zo goed beviel :cool:
Ja dat had ik ook al gelezen. Ik sta nu in de Corona rij bij de slager (waar ze paar jaar geleden nog de beste ribs hadden) dus ik vraag het wel even welke het zijn 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan