BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe passie ontdekt

 

Jordverm

Tondelzoeker
Berichten
6
Hallo iedereen,

Mijn naam is Jordy.
Zoals velen (denk ik) ben ik hier terrecht gekomen door de youtube video's van Dennis. Deze hebben mij overtuigd om voor het echte bbq werk te gaan ipv te bbqen op een klein pielig ding van de aldi/lidl.

Het liefst was ik voor de BGE gegaan maar vindt deze voorlopig z'n geld niet waard. Ik heb dan een mooie deal kunnen scoren en voor €1400 heb ik een Yakiniku large gekocht met extra accessoires. Voorlopig werkt deze prima en ben ik gewoon aan het experimenteren. Volgende week ga ik de stap maken naar mijn eerste low en slow bereiding voor pulled pork met als richtlijn het recept van Noskos. Hopelijk verloopt alles volgens plan en moeten we niet op het einde de frituurpan aanzetten.

Kan iemand mij vertellen hoe ik het vlees het beste warm zou kunnen houden als het bijvoorbeeld 2 uur te vroeg klaar is? Ik had al dingen gezien zoals het warm te houden in een koelboks o.i.d. maar wat raden jullie aan?

Dat was het dan voorlopig, ik ben erg benieuwd welke inspiraties ik hier ga opdoen. Ik kijk er naar uit!
 
Welkom bij de club. Ben nu al benieuwd naar je eerste pulled pork. Gelijk je eerste badge in de pocket! Wel een verslag schrijven met foto's uiteraard ;)
Als je te vroeg klaar bent inpakken in folie, twee handdoeken erom heen en in een koelbox stoppen. Houd je hem uren warm.
Een dagje later op laag vuur opwarmen met een scheutje appelsap en een lik barbecuesaus is ook heerlijk. Het hoeft niet in één keer op 😁
 
Welkom bij het genootschap

Lekker aan de gang gaan en experimenteren
Mocht het eerder klaar zijn dan goed inpakken om warm te houden
 
Welkom Jordy!

Zoals hierboven al aangegeven is, inpakken (ingepakt laten) in de aluminiumfolie en dan in een paar handdoeken ingepakt in een koelbox.
Zo blijft hij uren warm.
 
Welkom Jordy, veel plezier en inspiratie hier!
 
Welkom Jordy.
Veel plezier met je nieuwe hobby!
Je zult hier veel opsteken van alle kennis op dit forum.
En warm houden gaat inderdaad het beste met aluminiumfolie, handdoeken, en een koelbox
 
Welkom. Je eerste tips zijn al gegeven.
Succes.
 
Jordy, welkom bij de club. Succes met je pulled pork. Als de PP klaar is, test met priktest een satehpen moet erin gaan alsof je in in pot pindakaas prikt. maak je de folie open en laat je hem een kwartier uitstomen op de bbq, noskos methode, je bark stijft dan weer op dan pak je hem opnieuw in in aluminium folie en 1 a twee handdoeken en stop je hem in een koellbox. Dan.blijft het makkelijk een paar uur warm. Dan pullen en saus er doorheen en je gasten verwennen.
 
Welkom en veel plezier
 
Terug
Bovenaan Onderaan