BasBQ
Beef en Steak

Nieuw lid

H

Hilfire

Gast
Hallo allemaal, Mijn naam is Frank aka Hilfire ben 30 jaar en woon in Roermond.
Ik heb nu ongeveer 2 jaar geleden met het bbqen "ontdekt" voorheen maakte ik de bbq aan met een brander waar ze dakleer mee branden en gooide ik er wat vlees op om vervolgens dan binnen een half uurtje weer van tafel te gaan.
Na wat op internet gesurft te hebben kwam ik erachter dat dit niet de normale gang van zaken was.
Ik kwam op het net een fotootje tegen van een offset smoker en ik was verkocht.
BEHALVE AAN DE PRIJS!!!
Ik besloot samen met mijn vader 1 te maken van een oude gasfles.
Deze heeft een paar jaar prima gedient maar ik wou meer!!!
Mijn schoonbroer had nog een oude vouwwagen staan waar ik het onderstel onderuit gesloopt heb en ben wat gaan rond bellen naar metaal bedrijven en zo kocht ik een cilinder van ongeveer een meter of 3.
Zo is mijn nieuw project ontstaan.
Inmiddels een geruime tijd verder(zo gaat dat vaker met projecten) ben ik zover dat ik hem kan gebruiken.
Hij is nog niet klaar want ik heb nog genoeg wilde plannen, maar daar zal ik jullie nu nog niet mee vervelen.
De foto's moet ik nog eens maken en die volgen nog wel.
Ik heb dus niet zoveel ervaring en alle tips over de offset smoker zijn dus welkom.
Wat ik me wel nog afvroeg: de laatste keer heb ik de bbq gestookt op brikketten het was buiten +/- 10 graden maar kreeg hem niet warmer dan 80 graden.
Iemand tips of advies?

Alvast bedankt en we spreken ons nog wel.
Mvg Frank.
 
Frank, welkom bij het BBQ Genootschap.

Ik heb vel respect voor mensen die zelf een barbecue bouwen. Bij een off.set smoker is de gewenste temperatuur 107 C.
Je kan boven je firebox ook een grill rooster maken om zo je vlees even aan te grillen.
Probeer binnenkort een foto te plaatsen van je smoker in het DIY deel.
Een drie meter lange smoker is behoorlijk lang en daar hoort ook een grote firebox bij
 
Hoi Frank,

Welkom hier bij het genootschap! Ik weet dat er ergens op het net een rekenprogrammatje zwerft waar je aan de hand van je rookkamer de grootte van de firebox kunt berekenen. Ik zal van de week eens zoeken of ik dat nog kan vinden.

Kobold en Kees Duym hier hebben offset smokers en misschien nog meer leden, die kunnen je vast helpen met andere vragen op dat gebied!
 
hoi Frank,

Welkom hier, post idd eens een foto van je project
 
Ik heb een cilinder van van 3 meter gekocht maar de smoker bestaat uit een vuurbox de bbq kamer en een rechtopstaande rookton.
Ik zal van de week even foto's maken.
Waar kan ik die plaatsen?
Ik ben namelijk niet heel technisch met internet.
Gr Frank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan