BasBQ
Beef en Steak

Niet zo lekkere Beef / Short Ribs

 
 
 
 

Denny

Kooltjesharker
Berichten
149
Het ziet er altijd zo gruwelijk mooi uit, dus ik naar de Hanos en twee beefribs gehaald. Prachtig stuk vlees, maar de smaak viel mij tegen... vies tegen. Misschien is het mijn 'stukkie' vlees niet, maar misschien heb ik wel wat fout gedaan.

Ik vond ze veelste 'sappig/vettig', net een spons. Mijn zwager vond ze wel lekker, maar man man wat een vet.
Ik had ze gemaakt op de WSM met water in de kom, misschien volgende keer geen water, maar zand erin? Om ze wat uit te drogen?

De foto's zagen er dan wel weer goed uit, al zijn ze niet al te scherp (tenminste nog iets  :p )

Iemand tips voor de volgende keer?

1zD8JRP.jpg


Y0zwPTf.jpg


9Dq5BaK.jpg


Mzzls!
 
Ziet er goed uit hoor. En ja zo horen ze ook te zijn. Waarschijnlijk dus niet jouw favovlees.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

 
ik zou ze wel lusten zo te zien! Ziet er erg goed uit, dus helaas niet jouw stukkie vlees denk ik dan
 
BensBQ zei:
ik word wel vrolijk van jou foto's, het lijken mijn grain-fed beef ribs  ;) grain-fed 'vlees' smaakt altijd vetter  :)

Helaas niet mijn stukje vlees dus, ik zal voor de zekerheid nog eens een gras gevoerde proberen.
 
Breng ze maar langs volgende keer als ze er zo uitzien hoor, geen probleem.
 
Zo zeg.. die zien er zalig uit! Wat de foto's niet verraden is de garing. Ze horen mals en sappig te smaken.
Ik bereik dat door tot wel 92?C door te garen. Zo vind ik ze het lekkerste. Dus inderdaad, misschien niet jouw smaak.
 
Heb ze er inderdaad bij 92 graden dacht ik afgehaald (heb recept in Smokey Goodness aangehouden).
Kwestie van smaak dus, gelukkig zijn er meer dan genoeg andere lekkere stukken vlees voor de Q!  :D
 
heb deze al vaak gezien op het forum maar nooit zelf nog gemaakt, ben nu wel erg benieuwd. moet toch maar eens uitproberen.
 
ik heb ze weleens bij AH gehaald en hun kerntemperatuur aangehouden, waren grain fed ribs, smaakte goed maar ga liever voor een hogere kern. ook een keer in de oven gemaakt en dat was een geweldige ervaring  :), kan dat hier plaatsen maar dit is een bbq forum  ;)
 
BensBQ zei:
ik heb ze weleens bij AH gehaald en hun kerntemperatuur aangehouden, waren grain fed ribs, smaakte goed maar ga liever voor een hogere kern. ook een keer in de oven gemaakt en dat was een geweldige ervaring  :), kan dat hier plaatsen maar dit is een bbq forum  ;)


Smaakt ook heel anders. :D
 
Hans zei:
BensBQ zei:
ik heb ze weleens bij AH gehaald en hun kerntemperatuur aangehouden, waren grain fed ribs, smaakte goed maar ga liever voor een hogere kern. ook een keer in de oven gemaakt en dat was een geweldige ervaring  :), kan dat hier plaatsen maar dit is een bbq forum  ;)


Smaakt ook heel anders. :D

uit de oven geen rook smaak , maar wel lekker  ;)
 
BensBQ zei:
Hans zei:
BensBQ zei:
ik heb ze weleens bij AH gehaald en hun kerntemperatuur aangehouden, waren grain fed ribs, smaakte goed maar ga liever voor een hogere kern. ook een keer in de oven gemaakt en dat was een geweldige ervaring  :), kan dat hier plaatsen maar dit is een bbq forum  ;)


Smaakt ook heel anders. :D

uit de oven geen rook smaak , maar wel lekker  ;)


Even of topic , foei :D
Wij hebben deze test wel eens met de kerstkalkoen gedaan.
De kerst kalkoen van hr. Noskos tegen de gevulde kalkoen van de vrouw en ik durf het nu wel hier te zeggen (ze leest toch niet mee)  :D
Zelf vond ik die van de bbq het lekkerst maar smaken verschillen gelukkig.  :)
Snel weer naar de beef rib.
 
KamadoNovice zei:
heb deze al vaak gezien op het forum maar nooit zelf nog gemaakt, ben nu wel erg benieuwd. moet toch maar eens uitproberen.
Ja ik ook, maar twijfel nu wel welke te kiezen gras of graan gevoerd stuk.....de foto' s zien er goed uit, jammer dat het zijn smaak niet is.

Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan