BasBQ
Beef en Steak

Niek's Tweede Kerstdag

N

Niek

Gast
2de Kerstdag; Ik zou alleen het vlees en de vis verzorgen en mijn schoonzusje en schoonmoeder de rest van de (overheerlijke!) gerechten.

Ik had gekozen voor zalm (want dat vinden ze altijd lekker..) en een varkens ribrack (het NK BBQ recept van Jo in mijn achterhoofd).

Dus bij 'de Ambachtelijke slager' (webwinkeltje van El Hambre) een mooie ribrack besteld en deze een nachtje in de bier-pekel laten zwemmen.
Gerubt met Southern Succor Pork Rub en het idee om hem eerst aan te zetten en daarna in zijn geheel langzaam te garen met op het begin flink wat rook.

Echter een beetje uitgelopen in de planning (lees; gezelligheid) en ineens kreeg ik te horen dat een van mijn zwagers om 8 moest vertrekken want die ging plaatjes draaien in een Café. Oeps.... tijdsdruk...dat stond niet in de planning. Ook alle bijgerechten van mijn schoonzusje stonden klaar om te serveren. Maar het vlees had nog wel even nodig...

Toen maar besloten om het vlees al in chops te snijden en die direct te gaan grillen. Jammer genoeg verlies je hierdoor vrij veel vocht.
Echter was het nog steeds een heerlijk stukje vlees. Als saus heb ik de mosterd/room saus gemaakt die bij het NK gerecht van Jo hoort.

Het prachtige stuk vlees. Complimenten El Hambre!
IMG_3016.jpg


Na het aanzetten lekker rustig laten garen.
IMG_3017.jpg


De chops die direct gegrild worden...
IMG_3018.jpg


Vlees op een schaaltje.
IMG_3019.jpg


Met de mosterdsaus.
IMG_3020.jpg


Heerlijk stukkie vlees!
IMG_3021.jpg


Al bij al toch nog flink wat complimenten mogen incasseren. Maar ik weet wel weer waarom ik een etentje graag van begin tot eind zelf regisseer.  8)
 
Zien er toch erg lekker uit hoor Niek! Maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt, als je met dat soort dingen afhankelijk bent of ze sturen je planning in de war, dat is niet echt plezierig.
 
Ondanks je plotselinge tijdsdruk, ziet het er wel goed uit, zal ook goed gesmaakt hebben
 
Prachtig Niek! je tweede foto had ook best naar de fotowedstrijd gemogen ;)
 
Ziet er superlekker uit !!
Mosterdsaus... altijd lekker  :)
 
Whoei! Lekkurrrr!!!  :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan