BasBQ
Beef en Steak

Niclan grill; ervaringen

KJ

Kooltjesharker
Berichten
117
beste forumleden, ik zou graag jullie meningen en ervaring (if any) willen weten over de Niclan Kamado grill
5386cd7ba9487075c8b19eea6e1c2f1e.jpg
f7715c9bae731c4552a66b8894807f2d.jpg



De Niclan Kamado barbecue kan barbecuen, roken, grillen, bakken en braden, en maakt gebruik van houtskool. Met een diameter van 56cm is de Niclan gemakkelijk te gebruiken tot 15 personen. Met zijn ge?soleerde, met dubbelwandige metalen die bovendien is bewerkt met een speciale verf tegen hoge temperaturen, is de Niclan Kamado touch-safe, dus veilig om te gebruiken rondom kinderen. De Niclan Kamado komt ook met een trolley en zijtafels een onderste plank voor extra opslag.

De verstelbare ventilator in de hoge hoed van de Niclan Kamado zorgt voor een goede controle van de luchtstroom, en temperatuurregeling. Het bijhouden van de kooktemperatuur is eenvoudig dankzij de ingebouwde temperatuurmeter. Hoge temperaturen kunnen worden bereikt en vastgehouden in de ketel voor hoge temperatuur grillen, of juist een lage temperatuur voor slow cooking.

De vuurbak is gemaakt van ge?mailleerd staal, en de meegeleverde opwarmrek is verchroomd staal. Een verwijderbare as verzamelaar maakt het schoonmaken van uw Niclan Kamado snel en eenvoudig.
(bron: Harlembbq)

Ik weet nog niets over garantie ed , maar het lijkt me dat wat auplex is van big green egg, dit dat is van Broilking keg?

 
Het ziet er allemaal nogal gammel uit, dunne pootjes en goedkope wieltjes. Als je zoveel (600 euro?) aan een bbq wilt uitgeven zou ik nog even doorsparen.
 
elhopo zei:
Het ziet er allemaal nogal gammel uit, dunne pootjes en goedkope wieltjes.

je loopt niet de hele dag door de tuin te zeulen met dat ding dus waar gaat t over.

600 euro is te overzien en je hebt de nagenoeg zelfde eigenschappen als een peperdure keramische ,dus wat let je
 
dus wat let je
[/quote]

daar probeer ik dmv ervaring van anderen achter te komen.
onderstel boeit me niet zo, maar ik heb het idee dat er nog niet veel gebruikers zijn van een dergelijke grill/kamado, en ik vraag me af waarom.
 
AV zei:
elhopo zei:
Het ziet er allemaal nogal gammel uit, dunne pootjes en goedkope wieltjes.

je loopt niet de hele dag door de tuin te zeulen met dat ding dus waar gaat t over.

600 euro is te overzien en je hebt de nagenoeg zelfde eigenschappen als een peperdure keramische ,dus wat let je

Het gaat in ieder geval niet over het door de tuin te zeulen. Waar het wel over gaat is veiligheid. Als zo'n pootje doorbreekt omdat er net iemand te hard op leunt. Na een paar jaar kan het een en ander gaan doorroesten en bij dunne pootjes gaat dat natuurlijk net wat sneller. Het zou wel sneu zijn dat een kind / vrouw / jezelf / huisdier 3e graads brandwonden oploopt als zo'n ding omgaat, terwijl het voorkomen had kunnen worden door een iets duurder ding te nemen. Maar goed, niet ieders overwegingen zijn hetzelfde, daarom is het ook maar een mening.

denman1710 zei:

De Walmarkt had free shipping, dus misschien kan je het proberen...
 
elhopo zei:
De Walmarkt had free shipping, dus misschien kan je het proberen...

Anders ticket kopen en ophalen kost bijna het zelfde als hier bestellen :)
 
elhopo zei:
Maar goed, niet ieders overwegingen zijn hetzelfde, daarom is het ook maar een mening.

dat is ook zo.
maar wbt veiligheid heeft deze net als een keramische  een sluiting en zal dr bij omvallen/instorten weinig aan de hand zijn.
denk dat een verhoogde weber veel instabieler is met die kleine gammele pootjes .
trouwens een kogel bbq  vol hete kolen is sowie link met spelende kinderen in de tuin.
,en wat denk je van een do rondom in de kolen
 
Terug
Bovenaan Onderaan