BasBQ
Beef en Steak

Na 6 weken geduld hebben.......................................

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
vandaag m'n pancetta uit de schuur gehaald.
Prachtig spek geworden. Gestart met 1068 gram, nu na in totaal 6 weken nog 871 gram over.
Toch nog 18,4 % vochtverlies kunnen halen.
Pittig van smaak en het smelt in je mond weg.
Nu nog spaghetti carbonara maken.

DSC04125.jpg
 
Amen
 
dat ziet er werkelijk prachtig uit
 
Geweldig resultaat Bert.


En spaghetti carbonara  is ook heerlijk, vooral met een extra dikke laag Parmigiano-Reggiano er op. :D
 
haha mooi zeg, ik heb toevallig net mijn eerste carbonara van de zolder-pancetta op, je gaat niet weten wat je proeft! hij ziet er schitterend uit. heb je de buitenkant met peper ingewreven of zit daar nog meer door?
 
Marieken zei:
haha mooi zeg, ik heb toevallig net mijn eerste carbonara van de zolder-pancetta op, je gaat niet weten wat je proeft! hij ziet er schitterend uit. heb je de buitenkant met peper ingewreven of zit daar nog meer door?

Peper gemalen laurier en gemalen chilivlokken. Geeft het geheel een pittige smaak.
Straks in combinatie met de spaghetti en ei moet dat goed uitkomen.
 
Dat ziet er eg mooi uit, ik heb ook deze week een Pancetta gebruikt en het was ook erg lekker in een Spaghetti ali'amatriciani. Carbonera
is ook erg lekker, ik zou er overigens pecorino kaas bij gebruiken.

In mijn herinnering heb jij ook weleens een Guanciale gemaakt, ik ben benieuwd hoe je de verschillen ervaart aangezien de kruiding vergelijkbaar is.
 
De pancetta ziet er echt prachtig uit, dat wordt absoluut genieten
 
Ziet er erg lekker uit
 
Dat ziet er echt goed uit.
Klasse !!
 
Geen woorden voor.... Heeeeeeeerrlijk
 
Het uiteindelijke doel van mijn pancetta.
Spaghetti Carbonara in al zijn eenvoud.
Spaghetti, ei, peper, zout en de pancetta, okay :blush: ik behoor tot degene die stiekem ook wat kookroom gebruiken.
Heerlijk wat een smaak geeft dat spek.

DSC04128.jpg
 
neeeeeee geen room! wel pecorino (of parmesan)  :p ziet er top uit hoor! ik krijg zelf al weer trek, ga het van de week ook gewoon weer maken denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan