BasBQ
Beef en Steak

My Maiden Run PP

 
 
 

Arno

Kooltjesharker
Berichten
233
Eindelijk is het zover, mijn Maiden Run Pulled Pork. Afgelopen week al bij de Makro geweest, en niet alleen mijn zeebaarsjes meegenomen, maar ook een doosje Procureur welke in de aanbieding was. Deze ga ik bereiden volgens het recept van de wedstrijd Pulled Pork van Noskos. Voor de Rub gebruik ik de Piggymix uit het boek van Jord Althuizen. En uiteraard een mooie Food Injector aangeschaft bij Vuur & Rook.

IMG_6322.JPG


Tevens maak ik er een Coleslaw bij en de Cornbread met kaas en jalapeño's, ook volgens het recept van Noskos. Deze maak ik ook vandaag, want er is tijd genoeg met een Procureur op de Kamado.

Afgelopen woensdag de Procureur al uit de vriezer gehaald, 2,2 kilo schoon aan de haak. Ik moet zeggen, geen dag te vroeg. Het heeft toch bijna twee dagen nodig om te ontdooien in de koelkast.

Procureur Makro.JPG


Vrijdagavond begonnen met de Procureur een beetje op te knappen, te injecteren en in de Rub te zetten. Ik moet zeggen dat de kwaliteit mij niet tegen valt.

20200612_215924.jpg
20200612_215737.jpg
20200612_220755.jpg

Vanochtend bijtijds opgestaan en de Kamado klaargemaakt en aangestoken.

IMG_6329.JPG


En om twee minuten voor 8 was het moment daar... Mijn eerste Procureur op het ei voor mijn eerste Pulled Pork.

IMG_6332.JPG


Na een beetje zoeken, schuiven, draaien en natuurlijk mopperen dan toch na een klein uurtje het ei stabiel gekregen.

IMG_6335.JPG


Tussendoor nog even de Cornbread met kaas en jalapeño's gemaakt. Super recept weer van Dennis. Deze echter door gebrek aan ruimte op mijn eitje in de oven afgebakken.

IMG_6340.JPG


Na 5 uurtjes was de Procureur op een kerntemperatuur van 70°C. Dus de Glaze opgewarmd en naar buiten om de Procureur van de Glaze te voorzien.
Wat ziet hij er nu al geweldig uit!

20200613_125825.jpg
20200613_130102.jpg


Dome dicht, en weer twee uurtjes wachten. Nou ja...wachten. Coleslaw maken 🥬

Zo! Weer twee uurtjes verder. Altijd weer een verrassing wat we aantreffen. Ik zie geen gekke dingen volgens mij. 😂
Nu maar inpakken en wegwezen voor de laatste etappe. We zijn nog niet in Parijs!!

20200613_150030.jpg


Na 1,5 uur was de Procureur op een kerntemperatuur van 95 graden aangekomen. Eerder al geprikt op 90 graden, maar één deel bleef toch een beetje achter.
De Procureur van de Q afgehaald en een kwartiertje uit laten dampen.

20200613_171120.jpg


Opnieuw ingepakt en een uurtje laten rusten. Eindelijk kon het plukken beginnen, en wat een prachtige rookring! Beetje snoepen en ik moet zeggen... Wat FANTASTISCH!!!

IMG_6347.JPG
20200613_185934.jpg




Broodjes opgemaakt, side dishes gemaakt en hier ben ik toch wel trots op.
De foto hiervan stuur ik in naar de fotowedstrijd van juni "Back on the street food" (zie daar het eindresultaat).

Verder kan ik alleen maar zeggen: Proost!!! Op een geweldige dag!

20200613_150033.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sjiek. Mooie rapportage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Mooie reportage van een mooie Pulled Pork, zo zien we ze graag hier met lekker veel foto's en ook foto's van de Q , we zijn ten slotte een BBQ Genootschap.
De Knor heb je in de pocket, en welverdiend.
Hier vinden wij de PP met augurk vele malen lekkerder dan met coleslaw, coleslaw moet je gewoon als side dish eten. ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Lekker bezig geweest en mooie Pork geworden
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Gefeliciteerd met je Knorretje. Je cornbread ziet er ook goed uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Top, mooi project en leuk beschreven. Nu wil ik ook


Verzonden met rooksignalen vanaf mijn Primo Oval XL (nouja, zodra ik ‘m gekocht heb dan )
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Ziet er fantastisch uit. Dat zal gesmaakt hebben! Gefeliciteerd met je Knorretje! 🐷
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Mooie run zeg. En je PP ziet er super uit. Zal idd smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je knorrie
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Terug
Bovenaan Onderaan