BasBQ
Beef en Steak

More less ribeye

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Voor deze uitdaging was de planning zo klaar voor me.

Echter de planning van mij en m’n werk verschilde, ik had de hele week de planning om na’t werk naar de slager te gaan om een goeie entrecote te halen. Maar toen ik klaar was met werk was de slager al dicht, zonder de reistijd mee te rekenen 😱

Gister naar de slager voor een entrecote, Op 😢.
Gelukkig lag er nog een mooie ribeye 😁

Ribeye uit de koelkast gehaald en het zout vast klaar gezet

F963AF19-2E75-4291-8462-A55F8CDA436B.jpeg


Eitje opgestookt

Effe lekker met het deksel open en daarna gesloten zodat de zuurstof goed door de kolen blies

156E8F8F-AB42-4E96-A353-5101021DF2ED.jpeg
7D227FCF-D561-4DEC-B875-FA1DADE9DE47.jpeg


Liep tegen de 400 graden aan.
Houtskool gespreid en zoals het onderwerp aan geef more less, geen rooster erop extra less dus.

Zout op de ribeye en op het gespreide bedje van kolen

FA0FC7A1-E778-44CF-8938-D39792401D8B.jpeg


Na 3 minuten effe eraf en kolen weer laten gloeien zodat de eye er weer 3 minuten op kan

C46C2F5A-0B42-451E-A235-98152DC3C664.jpeg


Na 3 minuten er af en’m 10 minuten onder folie verstoppen.
Tijd op te snijden 😁

35E92B9A-F34C-4CAD-B09B-2A6E068C9F61.jpeg


Dat heeft gesmaakt 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Luth
En............ gelukt?
 
Hoe less wil je het hebben.
Top gedaan.
 
Prachtige bereiding. Dit zout zie ik nu vaker voorbij komen, tijd om het ergens te halen.
 
Zo dat is een beste steak. Mooi rood van binnen en geen grijze rand. Top.
 
Erg mooie cave man steak en een hele mooie garing, die zal gesmaakt hebben :love:
Wat ik enkel niet begrijp, en velen met mij, is dat men een steak die net warm is van binnen laat rusten, (lees: weer koud worden)
Een homp procureur van 90 graden dat je die even laat rusten dat begrijp ik maar een steak die net de 50 graden heeft aangetikt is zo weer koud.
 
Erg mooie cave man steak en een hele mooie garing, die zal gesmaakt hebben :love:
Wat ik enkel niet begrijp, en velen met mij, is dat men een steak die net warm is van binnen laat rusten, (lees: weer koud worden)
Een homp procureur van 90 graden dat je die even laat rusten dat begrijp ik maar een steak die net de 50 graden heeft aangetikt is zo weer koud.

Hij smaakte echt, klein dansje naast gedaan zelfs.
Het koud worden viel mee maar wilde’m toch effe laten rusten, zal “gevoelsmatig” zijn denk ik. Weet niet of het volgende stuk dat ook gaat redden 😁
 
Hij smaakte echt, klein dansje naast gedaan zelfs.
Het koud worden viel mee maar wilde’m toch effe laten rusten, zal “gevoelsmatig” zijn denk ik. Weet niet of het volgende stuk dat ook gaat redden 😁
Doe maar niet is aangepraatte onzin de volgende gewoon meteen op aanvallen
 
Doe maar niet is aangepraatte onzin de volgende gewoon meteen op aanvallen
Mee eens. Op amazingribs.com staat er een mooi artikeltje over geschreven.

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan