BasBQ
Beef en Steak

Modificaties Buccan Smoker

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
898
Ik heb sinds kort een smoker van het merk Buccan. Ik heb deze via VakantieVeilingen aangekocht voor nog geen €40.
Ik heb er nu een paar sessies op zitten met de smoker. Het werkt heel prettig voor low&slow, maar ik ben nog niet helemaal tevreden over de prestaties.

Het voornaamste probleem is dat ik de luchttoevoer niet kan regelen, dit is gewoon een rand rond de aspan. Geen schuifjes dus.
Daarnaast heb ik hem tot nu toe alleen gebruikt met water er in, maar dan komt de temperatuur niet boven de 105 graden. Ik heb het idee dat de waterpan wel erg dicht op de kolen zit. Als het water allemaal verdampt is dan schiet de temperatuur ineens omhoog naar 160 graden. Ik heb het idee dat hij nu ook heel onzuinig werkt doordat hij het water wil verdampen. En ik denk dat ik veel warmte verlies via die veel te grote luchttoevoer.

Hebben jullie tips om de Buccan te modificeren tot een fijne smoker? Ik heb voor de duidelijkheid wat foto’s toegevoegd.

5C1EE9B2-3700-4020-9683-1FFEA2CF2D8B.jpeg


8EE72CEA-A7B9-4018-AA77-2CE33B09111E.jpeg


15308081-285C-47DB-9BCD-C2FD6DEE7C51.jpeg


2F30AEA6-CCE1-44DD-B14A-08BEA2AD1131.jpeg


A1218B5C-4BA5-4C2B-96BE-E66CEE5B7038.jpeg


36B0E429-E2B4-4173-B8A4-1C271D43637D.jpeg
 
Ik begrijp niet helemaal hoe nu de lucht toevoer en afvoer geregeld is. Ik denk dat dit het belangrijkste is om dat aan te pakken, dan heb je die water pan ook niet meer nodig
 
Dit is een zelfde als de barbecook ik heb er ook 1
Heb er verder niks aan gedaan heb alleen geen water erin maar zand verdampt niet en vetdruppels kun je er later zo uit halen.
Om de temperatuur goed te houden moet je niet teveel briketten aan steken
En als het te hard gaat haal je er gewoon wat hete briketten eruit.
Succes ermee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Ik begrijp niet helemaal hoe nu de lucht toevoer en afvoer geregeld is. Ik denk dat dit het belangrijkste is om dat aan te pakken, dan heb je die water pan ook niet meer nodig
De toevoer is via een ring rondom de pan waar de kolen in gaan. Hier is niets aan te regelen. De afvoer is wel regelbaar.
 
Dit is een zelfde als de barbecook ik heb er ook 1
Heb er verder niks aan gedaan heb alleen geen water erin maar zand verdampt niet en vetdruppels kun je er later zo uit halen.
Om de temperatuur goed te houden moet je niet teveel briketten aan steken
En als het te hard gaat haal je er gewoon wat hete briketten eruit.
Succes ermee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Met zand ga ik zeker eens proberen. Daar wordt de smoker al een stuk zuiniger van denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan