BasBQ
Beef en Steak

Mijn Sparerib Rub

H

Hilfire

Gast
Hier de Rub die ik eigenlijk altijd op mijn ribbetjes gebruik, omdat deze eigenlijk gewoon al erg lekker is heb ik er nog niet veel mee ge?xpirimenteerd.
Ik heb de rub ook op pulled pork "gesmeerd" en aangemaakt met een beetje ketjap manis (een beetje verwarmen dan lost alles lekker op) daarna gezeefd en de nek (die gebruik ik om pulled pork te maken) mee geinjecteerd op de BBQ en AANVALLEN!!!

Hier volgt die dan:

3/4 cup bruine basterd suiker
3/4 cup witte basterd suiker
1/2 cup paprika poeder
1/4 cup grof zeezout (eerst grof afmeten en daarna in de vijzel fijnmalen)
2 eetlepels 4 seizoenen peperkorrels (ook eerst grof afmeten en daarna in de vijzelfijnmalen, hoeft niet helemaal tot poeder er mag nog wel wat bite inzitten vind ik dan)
2 eetlepels gember poeder
2 eetlepels uienpoeder
2 theelepels rozemarijn (deze even tot poeder malen in de vijzel)

Alles in een grote kom mengen en dan ribbetje inslaan!!!


Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dit niet zelf bedacht heb ik heb ze namelijk van een amerikaanse site van de heer Meathead (ik weet niet of deze bij jullie bekend is) maar ze zijn verrukkelijk!!!

Ik heb de beste man gevraagd of ik het recept mocht plaatsen en daar had hij geen problemen mee.

Voor de ge?ntresseerde de site van de beste man is www.amazingribs.com er staan nog meer super recepten op zoals onder andere ook de Kansas city classic bbq saus

Gr Frank
 
Dank je voor het delen!
 
Kan iemand mij vertellen hoeveel een cup is?
een theelepel of eetlepel snap ik, maar een cup!
 
HHR zei:
Kan iemand mij vertellen hoeveel een cup is?
een theelepel of eetlepel snap ik, maar een cup!
dat leg ik je zo wel even uit onder het genot van een biertje
 
Een cup is een gestandaardiseerde maat in de VS, net als de eet-, en theelepel trouwens. Cupmaatjes zijn te koop bij o.a. de AH XL.

En handig om te weten als je hier mee werkt:
3 theelepels is een eetlepel
4 eetlepels is 1/4 cup
 
Heb van de week bij de Marskramer ook mooi cupmaten gezien voor een mooie prijs.
 
ik heb een paar weken terug ook een steje cup maten gekocht, ben er helemaal happy mee, het is nl niet altijd aft e wegen of af te meten, en met de cupmaten zit je dan altijd goed
 
Ik zag ook heel veel verschillende cupmaten,ook in kleur, bij V&D,damesafdeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan