BasBQ
Beef en Steak

Mijn eitje ingewijdt met een Rack of Pork

 
 
 
 

Mac

Gerijpt
Berichten
3.494
Met de hulp van Gerard heb ik de dag voor kerst nog een nieuwe Plate-Setter bij BIG Green Egg Europe op kunnen halen (aangezien de vorig in 2 delen was aangekomen via de post), en zodoende op eerste kerstdag mijn eitje kunnen proberen.

Bij Beef & Steak een mooi Rack of Pork besteld, en vervolgens onderstaand lekkers gemaakt.

Rack ingesmeerd met Sinaasappelsap, en olijfolie, en vervolgens een korstje gemaakt van Panko, met Sinaasappelzest, Rozemarijn en Pecan noten.

8310190002_62b042c5dc.jpg


Het geheel voor een uurtje of 4 ? 5 op 110 ?C - 120 ?C lekker low & slow tot een kerntemperatuur van 65 ?C laten garen.

8310187136_008a8d3e67.jpg


Vervolgens er nog een Cranberry - Sinaasappel Coulis (saus) bij gemaakt.
En wat bietjes om het geheel af te maken.

8310184474_15f6da7d59.jpg


Kan mij niet heugen ofdat ik eerder een Rack of Pork op heb, maar vanaf nu behoord dit tot mijn favorieten, wat is dat een lekker stukje vlees z?g (Heerlijk)  :)
Komt dit door het Ei, of de kwaliteit van het vlees bij Beef & Steak ??

Echt een aanrader.  ;)

Mac

Rack of Pork
 
of door jouw BBQ skills ;) nice!
 
dat ziet er heerlijk uit marcel, ik ben ook zeker een fan van een rack of pork, heb ze zelf al een aantal keren gemaakt.
Had hem in principe ook voor vandaag op het programma staan, maar omdat we maar met weinig mensen waren, heb ik hem maar in de vriezer gelaten voor een andere keer
 
Mooi rack hoor! En beviel het ei een beetje?!?

Zest is rasp ;)
 
Ps je was aardig in de buurt als je bij Wessel was!
 
Mooi rack hoor! En beviel het ei een beetje?!?

Dennis, hij beviel mij uitstekend.
Het bedienen gaat zo goed als hetzelfde als met een OTG, en WSM, alleen hoefde ik minder vaak naar buiten om bij te regelen. (het schommelde nog wel wat, maar een heel stuk minder)
En dat kwam goed uit, want het was pokkeweer (of is het nou pokkenweer ?), en het deed pijn aan mijn hart, dat ze (mijn eitje) deels in de regen stond  :(

Alleen in, en uit de schuur is nog ff een drama.
  • A: door het grote gewicht van ongeveer 95 kg (incl plate setter)
  • B: door de grootte van het ei zelf, want zij is best groot zo'n XL
  • C: ik moet over een drempel, en vlak voor mijn motor langs

Ben ik ff blij, dat ik 2 jaar geleden de schuurdeur heb laten verbreden naar 1,15 M  :)

Ps je was aardig in de buurt als je bij Wessel was!

Toen ik al die kassen zag, moest ik ook denken "Zou Dennis hier dan ergens in de buurt wonen"
Vlak bij het WalHalla van "Big Green Egg Europe"  :D
Wat had ik graag ff boven willen kijken waar alles opgesteld staat. (waar zit die buy now knop)  :)

En hoe is het jou af gegaan met je nieuwe grotere (en helemaal eigen) eitje

Mac


 
Mac zei:
Dennis, hij beviel mij uitstekend.
Het bedienen gaat zo goed als hetzelfde als met een OTG, en WSM, alleen hoefde ik minder vaak naar buiten om bij te regelen. (het schommelde nog wel wat, maar een heel stuk minder)
En dat kwam goed uit, want het was pokkeweer (of is het nou pokkenweer ?), en het deed pijn aan mijn hart, dat ze (mijn eitje) deels in de regen stond  :(

Alleen in, en uit de schuur is nog ff een drama.
  • A: door het grote gewicht van ongeveer 95 kg (incl plate setter)
  • B: door de grootte van het ei zelf, want zij is best groot zo'n XL
  • C: ik moet over een drempel, en vlak voor mijn motor langs

Ben ik ff blij, dat ik 2 jaar geleden de schuurdeur heb laten verbreden naar 1,15 M  :)

Toen ik al die kassen zag, moest ik ook denken "Zou Dennis hier dan ergens in de buurt wonen"
Vlak bij het WalHalla van "Big Green Egg Europe"  :D
Wat had ik graag ff boven willen kijken waar alles opgesteld staat. (waar zit die buy now knop)  :)

En hoe is het jou af gegaan met je nieuwe grotere (en helemaal eigen) eitje

Ik was ook verrast door het gewicht van het geheel hoor. Wilde "even" de doos verschuiven in de gang, maar dat viel vies tegen! :)
Wat ei en tafel betreft heb ik nu hetzelfde gevoel, hij staat gewoon buiten in de regen, aaaaaaaaah! Ach, dat is de eerste weken. Het is een gebruiksvoorwerp, als hij op is kopen we een nieuwe ;)

Ik woon twee dorpen verder dan Wessel's hoofdkantoor. Boven is op zich grappig hoor, maar niet heel spectaculair, althans niet toen ik er was.

Verder was dit ei veeeel sneller nog heet dan de medium. Geen idee waar dat in zit. Misschien is het mijn idee omdat ik alweer een week of twee met de weber in de weer was omdat de Medium netjes schoongemaakt staat te wachten tot Gerard hem op komt pikken. Maar hij zat zo op de 350?C met opstarten, snel de schuiven dicht en de platesetter er in en toen kwam ik prima uit op 160?C.
Qua bediening is het precies hetzelfde als de medium, net zo soepel omhoog en erg stabiel. Alleen veel meer ruimte op het rooster. komt erg goed uit voor het bakken dat ik er in wil gaan doen :D
 
Ziet er heerlijk uit.. laat ik nou ook nog zo'n stukje van Beef&Steak in de vriezer hebben ;D
Weet nu ineens wat ik ermee ga doen!
 
Als je de botjes netter wilt houden zou je ze de volgende keer beter kunnen afschrappen, dus echt alle stukjes vlees eraf en dan inpakken in aluminium folie, dan bruinen ze niet en blijven mooi blank.
 
Ziet er prima uit, mooi stukje vlees
 
Terug
Bovenaan Onderaan