BasBQ
Beef en Steak

Mexicaanse burger in een wrap

 
 
 
 

Rogier

Gemarineerd
Berichten
1.090
Wederom een wat late inzending vanuit mijn kant voor de fotowedstrijd van deze maand, maar dat mag de pret niet drukken.
'Not your avarage burger' vroeg natuurlijk om een beetje out-of-the-box te denken. Lang zitten dubben wat ik hiermee aan moest en het idee voor deze burger kwam eigenlijk per toeval voorbij op Instagram waarbij iemand een burger in een wrap maakte. Dit was nogal een Amerikaanse variant. Mij leek het een veel leuker idee om hier een Mexicaanse variant van te maken (Sorry @Zzzjon 😉)!

Ideetje uitgewerkt en vandaag had ik dan eindelijk tijd om het uit te voeren. Ik had bij de lokale slager zo'n 300 gram vlees van de borst gehaald met het idee om een burger voor twee personen te maken. Maar helaas... iedereen was op een festival, feestje, verjaardag of wat dan ook. Zo helaas was het achteraf niet want deze was veel te lekker om te delen 😈

Allereerst het vlees in kleine blokjes gesneden. Een dik half uur in de vriezer gelegd met de vleesmolen en vanmorgen het gehakt gemalen. Het gehakt heb ik op smaak gebrach met knoflookpoeder, cayennepeper, gerookt paprikapoeder, komijnpoeder en wast pezo. Vervolgens heb ik hier twee burgers van gemaakt.

vlees-in-blokjes-snijden.jpg

gehakt-malen.jpg

burger.jpg


's Avonds rond een uur of acht; kinderen op bed, vrouw de deur uit, tijd om de barbecue op te stoken naar zo'n 250 °C met de speksteen.

Ondertussen guacamole gemaakt van avacado, limoensap en rasp, een sjalotje, tomaat, knoflook, gedrooogde koriander, cayenne peper en wat pezo.

guacamole.jpg


Toen de speksteen 200 °C+ was de burgers er op gelegd en zo'n 2 minuten per kant gebakken.

burgers-op-speksteen.jpg


Ondertussen had ik één wrap wat kleiner uitgesneden. Dit werd het dekseltje van de burger. Op de grote wrap gingen de burgers met een plakje plastic cheddar per burger. Daarbovenop ging een goede dot guacamole, wat jalapeno pepertjes en nacho chips.

wraps.jpg

burger-bouwen.jpg

burger-met-toppings.jpg

burger-in-wrap-met-alle-toppings.jpg


Dan het lastigste van alles; een mooi dichtgevouwen paketje maken. Met een hoop gehannnes toch aardig gelukt en gelijk op de speksteen zo'n 1,5 minuut per kant gebakken.

dichtgevouwen-wrap.jpg

wrap-aanbakken.jpg


Even een fotomomentje...

dichtgevouwen-shot.jpg


Dat ziet er niet uit, dus toch even van binnen kijken.

eindshot.jpg


Dat lijkt er meer op.

En dan aanvallen... Man wat een unit. Gelukkig had ik er niks naast gemaakt wat dit was een flinke maaltijd. Lekker pitje, niet te pittig. Deze wordt vaker gemaakt op zo'n heerlijke zomeravond.

Bedankt voor het mee genieten. Ik ga nog even een foto uitzoeken om in te sturen. En aan alle deelnemers van deze maand heel veel succes!
 
Lekker man!

Zelfde idee, andere insteek.

Had er graag een hapje van geproefd, hij ziet er namelijk heerlijk uit.
 
Heerlijk kerel, wat een plaatje!

Die laatste foto in het rijtje is Goud!
 
Weer een mooie bereiding en een afwijkend maar zeker leuk idee, het ziet er in elk geval heerlijk uit!
 
Mooi gedaan! Leuk idee met die wrap, hier ook eens proberen. Burger had ook een mooie cuisson zo.
 
Leuk idee man, zijn allebei dingen waar ik van hou, pittig, vlees en veel 👍🏽
 
Ziet er tof uit!
 
Je eigen festival gemaakt en genoten
 
Super id dit. Miss met wat kleinere burgers valt het in een wrap en te vouwen. Zijn toch wel fijne avondjes. Dat je in alle rust je burger kan eten. Zonder de kapers op de kust. Top
 
Terug
Bovenaan Onderaan