BasBQ
Beef en Steak

Merguez Burgers

 
 
 
 
 

Ridevi71

Forum Meubilair
Berichten
10.091
Beste bbq collega's

Een van de mooiste dingen van op vakantie gaan is jezelf culinair laten verrassen.
Niet alleen op een terras of in een restaurant, maar ook bij de lokale winkeltjes.
Wij zijn dus juist niet van die Hollanders, die met een pak hagelslag en een zak aardappelen op vakantie gaan.
Neeeee, hooguit wat eten voor de eerste avond en ochtend maar daarna snel naar de lokale winkels om iets lekkers te scoren.
Zo ook afgelopen vakantie, een weekje in de schitterende Ardennen tegen de Franse grens.
Auto volgeladen en natuurlijk gaat de cobb, onze vakantie-bbq, mee.

Aangezien we nog op Belgisch grondgebied zaten, hadden onze dochter en ik al het fantastische idee om minstens 1x te gaan eten bij een friterie/frituur. En dan niet zo'n mooi fancy modern zaakje, nee, een frietkot dat vanbinnen zo vettig is dat de vliegen blijven plakken op plafonds en muren 😁
Dat hebben we al meerdere keren gedaan en man man man, wat is dat lekker zeg.
Maar helaas, nabij ons verblijf geen frituur kort in de buurt.

Dus plannen bijgesteld en bij het boodschappen doen belande er o.a. een pakketje merguez worstjes in het karretje.
ok, prima, was de eerste reactie. Maar eenmaal terug dacht ik: daar kan je natuurlijk heerlijke burgers van maken!
En dit is alles behalve average, een burger in de Ardennen van merguez worst, lees: meedoen met de fotowedstrijd :cool:
Nog wel ff snel wat burgerbroodjes door dochterlief laten scoren en we konden aan de slag.

De worstjes en wat ander spul voor de burgers
20220823_171040.jpg


De worstjes ontdaan van het velletje en gevormd mbv een deksel tot een 4-tal burgers
Alu-folie zit standaard in onze bagage :ROFLMAO:

20220823_172039.jpg


Burgers in de frigo, ondertussen uitje gesneden en met een scheutje olie uit een potje zongedroogde tomaatjes in een alu-pakketje gedaan.
20220823_173105.jpg


De mayo wat gepimpt met een paar druppels citroensap en gedroogde basilicum (potje stond in het keukenkastje van het chalet wat we huurde)
20220823_173503.jpg


Cobb klaarzetten op ons fantastisch terras. Bij het klaarzetten kwam ik nog een zakje rookhout tegen. Das een meevaller.
20220823_174015.jpg


20220823_174023.jpg


Aansteken die hap en ondertussen nog wat quacamole gemaakt voor op de burger
20220823_174631.jpg


20220823_175736.jpg


Cobbje op temp, broodjes ingesmeerd met de mayo en even knapperig maken. Meteen het uien-pakketje erop en even laten sudderen
20220823_175832.jpg


Uiteraard alles onder het toeziend oog van de pitmaster, vergezeld van een lekker wijntje en een goed boek
Had ik al gezegd dat het genieten was??? :love::love:

20220823_182416.jpg


En toen mochten de burgers erop, samen met wat rookhout

20220823_183007.jpg

20220823_183347.jpg


En na een tijdje mochten ze er af.

20220823_183505.jpg


20220823_184846.jpg



Alles klaargezet en bouwen maar.
In een lade lagen ook nog een paar tapas prikkers. Oh, wat hou ik hier van, roeien met de riemen die je hebt.
Tis gewoon survival in de Ardennen

20220823_184849.jpg


20220823_185759.jpg


En op het bordje
Kennen jullie dat? Je komt terug van foto's maken en de rest van het gezin is al bijna klaar met eten......
Zo ziet dat er uit
20220823_190047.jpg


Dank voor het kijken
Rick
 
Goed gesurvivald!

Lijkt me een heerlijke burger.
 
zien er heerlijk uit. Die Cobb ziet er ook ideaal uit.
 
Ik ben zot van merguez. Maar nooit aan gedacht om hamburgers van te maken.

Toen ik jong was en op vakantie met kameraden in N-Frankrijk heb ik voor het eerst merguez gegeten. Tussen een broodje. Dat was echt liefde op het eerste gezicht.

Hier bij ons (Belgisch Limburg) helaas echt geen lekkere merguez in de supermarkt te koop. Daarvoor moet je echt in het zuiden van het land zijn. Of Frankrijk.
 
Mmmmm Rick wat is dit lekker.... Als ik er van overtuigd was dat er ook nog maar een kruimel over zou zijn, stapte ik nu nog in de auto 😋😋😋
 
Ik ben zot van merguez. Maar nooit aan gedacht om hamburgers van te maken.

Toen ik jong was en op vakantie met kameraden in N-Frankrijk heb ik voor het eerst merguez gegeten. Tussen een broodje. Dat was echt liefde op het eerste gezicht.

Hier bij ons (Belgisch Limburg) helaas echt geen lekkere merguez in de supermarkt te koop. Daarvoor moet je echt in het zuiden van het land zijn. Of Frankrijk.
Viroinval. 5 minuten van fumay. Daar zaten we
 
Dammit, nu wil ik ook een cobb!

Leuk idee met die worstjes!

Ik zie dat wel vaker in andere landen dat de vulling van een worst wordt platgeslagen en gebakken, in plaats van de worst geheel te bakken/grillen. Of dat ze de vulling voor een worst maken, maar nooit in een velletje doen. En dan na het bakken van een stukje gehakt wat dan lijkt op een hamburger patty nog steeds spreken over een "sausage"... :sneaky:
 
Wat een prachtige plek om te vertoeven. Zeker met zo'n maaltijd. Heerlijk, prachtige creatie!
 
En zo heb je met wat scharrelen in eens een heerlijke burger voor je neus staan!

Ziet er erg lekker uit, en ook een leuk idee om het zo te doen.
 
Zier er top uit en een lekker plekkie
 
Door het lezen van meeguez was m’n interesse gewekt
Dat broodje ziet er goed uit
 
Weer een heerlijk verslag Rick. En wat een mooie locatie. Nog een klein uitstapje naar oost en west gemaakt toevallig? Je zat precies tussen twee hele mooie abdijen in.
Burgers zien er super uit. Altijd mooi om op vakantie iets culinairs te maken. Top
 
Weer een heerlijk verslag Rick. En wat een mooie locatie. Nog een klein uitstapje naar oost en west gemaakt toevallig? Je zat precies tussen twee hele mooie abdijen in.
Burgers zien er super uit. Altijd mooi om op vakantie iets culinairs te maken. Top
We hebben chimay flink gesponsord 😋
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan