BasBQ
Beef en Steak

Masterbuilt Pizza vraag

 
 

Wcborstel

Kooltjesharker
Berichten
160
Hallo Allemaal,

Ik wil graag donderdag een pizza gaan maken op de bbq (mijn eerste)

Alleen nu heb ik een vraag, bij de masterbuilt zit een pizzasteen. Kan ik deze op de hoogste stand van het rooster plaatsen of moet er nog een deflectorplate tussen?
 
Hallo Allemaal,

Ik wil graag donderdag een pizza gaan maken op de bbq (mijn eerste)

Alleen nu heb ik een vraag, bij de masterbuilt zit een pizzasteen. Kan ik deze op de hoogste stand van het rooster plaatsen of moet er nog een deflectorplate tussen?
Je moet indirect gaan werken dus je plate er nog tussen. Anders wordt je steen te heet

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Gisteren nog pizza's gemaakt. Ik leg 3 stukjes baksteen op mn plate en daar de steen op
6478ff2dcd458e8756a302132fd34656.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Probleem is alleen ik heb alleen de platesetter die ook gelijk de pizza steen is.

Dan kan ik beter miss mijn Weber gebruiken met kolen aan 2 kanten
 
Dan ga ik maar voor indirect op de weber, kolen aan beide kanten zonder deflector plate moet te doen zijn?
 
Ik maak pizza’s gewoon op de steen zonder extra deflector. Gaat wat mij betreft gewoon top, 300-350 graden. Wat zou hier het nadeel van kunnen zijn?
 
Ik maak pizza’s gewoon op de steen zonder extra deflector. Gaat wat mij betreft gewoon top, 300-350 graden. Wat zou hier het nadeel van kunnen zijn?
Omdat het er vooral om gaat dat je van bovenaf warmte krijgt en niet teveel onderop. Veel meer kans op een zwarte onderkant terwijl de bovenkant niet mooi gegrild is. Het zal vast kunnen, maar wellicht was het anders nog beter gelukt

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Omdat het er vooral om gaat dat je van bovenaf warmte krijgt en niet teveel onderop. Veel meer kans op een zwarte onderkant terwijl de bovenkant niet mooi gegrild is. Het zal vast kunnen, maar wellicht was het anders nog beter gelukt

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Ah goed te weten, dan wordt het met een extra plate in het vervolg dus nog beter 😎
 
En met typ 00 bloem ipv patent dat heb ik gisteren tenminste ervaren

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
typ 00 bloem had ik wel gebruikt. pizzabodem was prima en topping kan wel iets meer temp hebben, al was ik al zuinig met de topping geweest. Even kijken waar ik nog een D&C kan scoren 😊
 
Ik gebruik ook de setup van bbqproof. Eerst 2 halve platesetters en dan met 3 of 4 moeren en de originele platesetter erop. En ook op de MB. Werkt perfect!
 
Laatst bewerkt:
Eerste keer heb ik het ook gewoon met enkel de platesetter gedaan, ging prima, moest alleen de pizza's goed in de gaten houden, anders was de bodem aan de donkere kant:
IMG_0174.jpg

Laatste keer met een dubbele setje, dat werkte iets prettiger:
IMG_0696.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan