BasBQ
Beef en Steak

Marabu Black Ranch vs Flames&Flavour

@Beun en @JasperBoZ Dank jullie wel voor de reviews! Ik moet binnenkort weer wat gaan bestellen en zal een doosje meepakken om uit te proberen!

Wat betreft die temp spikes, heb je niet toevallig last gehad van wind die op de opening van je onderste schuif stond? Ik kan even niet bedenken hoe je anders dan een verandering in luchttoevoer ineens verandering van je temp krijgt. Het is niet dat je kolen ineens anders gaan branden toch? Of zou er bij die hele grote stukken onvolledige pyrolyse zijn in de kern wat ineens meer verbrandingsvermogen geeft net als een stukje rookhout dat vlamvat? Misschien weet een van de andere forumleden dit?
 
@Beun en @JasperBoZ Dank jullie wel voor de reviews! Ik moet binnenkort weer wat gaan bestellen en zal een doosje meepakken om uit te proberen!

Wat betreft die temp spikes, heb je niet toevallig last gehad van wind die op de opening van je onderste schuif stond? Ik kan even niet bedenken hoe je anders dan een verandering in luchttoevoer ineens verandering van je temp krijgt. Het is niet dat je kolen ineens anders gaan branden toch? Of zou er bij die hele grote stukken onvolledige pyrolyse zijn in de kern wat ineens meer verbrandingsvermogen geeft net als een stukje rookhout dat vlamvat? Misschien weet een van de andere forumleden dit?
Wind is ook het eerste waar ik aan dacht. Maar was elke keer als ik het had windstil.
Waar het precies in zit ben ik helaas nog niet achter. Het is wel zo dat in mijn kolenhandel onderop de oude kolen liggen welke al flink uit elkaar gevallen zijn en dus kleiner zijn(maar nog wel goed branden) en bovenop de grote verse stukken liggen welke als eerste worden aangestoken.
 
Gister voor het eerst met de Cubaanse marabu van F&F ( de rode dozen) gewerkt:
  • Mooie sortering. soms wat grof.
  • Goed aan te steken.
  • Brand zuinig
  • Tot nu toe geen vervelende geurtjes
Maarrrr op het eind toen ik even testte of deze marabu ook de knetter en vonken regen had die mijn oude van de welkoop had bij volle bak open leek het erop dat er toch een paar vonken los komen.....
Ben er dus niet helemaal gerust op - wordt vervolgd-
 
Zoals beloofd. Gisteren met wat meer luchtstroom voor hogere temperaturen vindt ik er toch te veel vonken vanaf komen. Verder prima houtskool voor "low en slow" maar als je regelmatig high en fast wilt ben ik denk ik wel een beetje klaar met marabu.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan