BasBQ
Beef en Steak

Maiden run Weber smoker

Raynbow6

Kooltjesharker
Berichten
168
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. De inwijding van de nieuwe WS37.
Gekozen voor rib eyes van de keurslager.
Bewust geen rub of marinade toegepast. Puur alleen de rib eyes zonder toevoegingen.
Gebruikt rookhout: mesquite, smoker temp varieerde tussen 105 en 120.
Tussendoor wel regelmatig wat briketjes toegevoegd. Ecobrasa in mijn geval.
Viel mij op dat de kerntemp lang op 65 bleef hangen. Vandaar dat ik maar briketten ben gaan toevoegen. Tja, eerste keer smoken :)
Uiteindelijk duurde de hele sessie ruim 2,5 uur.. Ben er constant bijgebleven. Hele leuke ervaring. Had ook alleen maar houtsnippers en geen chunks.oest dus vaak hout toevoegen. Rook ontwikkeling viel reuze mee. De rooksmaak was echter wel goed aanwezig. LEKKER !!!!! :)
Ik heb het denk ik iets te lang laten nagaren: een half uurtje. Dat maakte het iets te droog. Heb het ook even na moeten warmen toen de groenten en piepers van de OTO57 afkwamen. Die had ik iets te laat opgestart, vandaar. Was een leermomentje dus.
Morgen staat er spare ribs op het menu :)
Oh ja, de thermometer van de smoker bleek lek te zijn. Condens achter het glas. Maandag maar weer een beroep doen op de goede service van Weber :)
d9f91ef73371640f5ef3181a29e65bfb.jpg

dd0949bd2fe95b15fe61b50f21b50707.jpg

5a45f582a8a089e5c1f2e93062147d69.jpg

2ff66dc01bba551a925434c7ab7908de.jpg

457a81116a3bb31b419c62475fdf03fa.jpg

 
Leuke eerste sessie maar waarom ribeye steaks? En waarom zo ver doorgaren? Die zijn bij 60?C medium en veel hoger dan dat is zonde voor zo'n mooi stukje vlees.
 
noskos zei:
Leuke eerste sessie maar waarom ribeye steaks? En waarom zo ver doorgaren? Die zijn bij 60?C medium en veel hoger dan dat is zonde voor zo'n mooi stukje vlees.

Bedankt voor de tip!
 
Dikke vingers, 50 graden ;) iPhone en kolenschoppen gaan niet altijd samen :D
 
Mooi zeg. Ik zit ook te denken aan zo'n 37, lijkt mij eigenlijk wel voldoende. Hoeveel briketten had
je schat je nodig voor zo'n run?
 
Miki zei:
Mooi zeg. Ik zit ook te denken aan zo'n 37, lijkt mij eigenlijk wel voldoende. Hoeveel briketten had
je schat je nodig voor zo'n run?

Achteraf is gebleken dat het er teveel waren: tussen de 25 en 35 in totaal, ecobrasa.
De temp liep in een 45 min. naar de 60C.
Voor mijn gevoel iets te snel. Smoker temp zat toen op 115 C.
 
blijft een hele leuke smoker
 
37cm smoker is voor bazen
 
Terug
Bovenaan Onderaan