BasBQ
Beef en Steak

Maiden Run - Mini WSM

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Vandaag was het tijd voor de ontmaagding van mijn Mini WSM.
Iedereen die geholpen heeft + wat familie uitgenodigd en de smoker helemaal volgelegd met vlees.

Het hoogtepunt van de ontmaagding was een beeham uit Duitsland van 2,5 kg die al een tijdje in de vriezer lag te wachten tot de smoker af was.

De Mini WSM beviel prima. Hij ziet er goed uit, verbruikt weinig brandstof en is perfect op tempretauur te houden (8 uur lang op 90 - 103 graden).

Nou, genoeg gekletst, foto's zeggen meer dan duizend woorden:

779a5adc6a1d6db0bd4b2d837ccfac56.jpg


d7d7eaf0fc5629358df0c55168aa022f.jpg


be79dc3a520e7e14d074c9f28e5611d6.jpg

Varkenshaasjes op het onderste rooster. Waren erruuuug lekkur!

cd4ebbd05099ae75ec8c197027934816.jpg

De 2,5 kg beenham ingepakt met Black Jack bij 60 graden kern.

8178c0d2c35894aced8577109b570d50.jpg

En daar is ie, met kern van 65 er af gehaald. Had van mij is langer gemogen. Volgende keer haal ik hem eraf bij 68 - 70 kern. Desalniettemin een prachtig en heerlijk stuk vlees.

d716b09f56013d4073afaa95346f544b.jpg

En natuurlijk gerookte verse worst en nog een kleine rollade en beenhammetjes.

Ik waa helaas te druk opgegaan in mijn enthousiasme, waardoor ik niet overal foto's van heb gemaakt.

Was een lekkere smuldag en ik heb genoten van de Mini WSM. Op naar het volgende avontuur op het smokertje.

Bedankt voor het kijken!
 
Blijft een leuk gezicht zo een mini wsm
 
Lekker
 
Goed om te zien dat ook deze mini een succes is! 

Heb je een snake of een minion gedaan?

Sent from Tapatalk

 
Adrie zei:
Goed om te zien dat ook deze mini een succes is! 

Heb je een snake of een minion gedaan?

Sent from Tapatalk
Minion. Ga de snake wel een keer proberen met een blik in het midden van het kolenrooster. Maar op deze manier had ik hem met circa 24 briketten 8 uur lang op temperatuur en had na afloop nog zeker 1/3e van de briketten over. Ik gebruik de cocosbriketten van Fire-Up.
 
Een blik in het midden? Voor de asophoping? Zou je bij minion daar juist niet meer last van hebben?

Met hoeveel warme briketten was je begonnen trouwens?

Sent from Tapatalk

 
Adrie zei:
Een blik in het midden? Voor de asophoping? Zou je bij minion daar juist niet meer last van hebben?

Met hoeveel warme briketten was je begonnen trouwens?

Sent from Tapatalk

Ik had ook bij de minion een half blik met luchtgaten op de vent gezet (heb het ouwe model waar die onder zit).

Het idee is bij de snake ook een blik op het kolenrooster te zetten boven het blik op de vent. Dat zorgt dat de as nog meer naar de zijkanten valt. De snake leg ik dus om een blik heen.

Ik had circa 16 koude en 8 brandende briketten gebruikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan