BasBQ
Beef en Steak

Lomo al Trapo met Aj?-salsa

 
 
 
 

Denny

Kooltjesharker
Berichten
149
Al lange tijd wilde ik deze eens maken en als de gelukkige winnaar van de foto-wedstrijd van januari mocht ik het onderwerp van februari bedenken. Had ik gelijk een stok achter de deur  ;)

Mijn zwager overgehaald om mee te doen en dus was gisteravond de avond. Helaas voor de foto's was het al donker buiten en had ik de WGA meegenomen om hem daar in klaar te maken.

De ossenhaas hebben we klaar gemaakt volgens het recept van Smokey Goodness. De ossenhaas op een laagje zout in een theedoek met wijn. Wat kruiden erop en vastbinden maar. De WGA volgegooid, thermometer erin en gaan met die banaan. De WGA was gelukkig net groot genoeg.
Het was leuk om te maken, weer eens wat anders  :D

KRJnHaq.jpg


9t2pGIT.jpg


i8xZNEQ.jpg


KCCilz0.jpg


BSTFArS.jpg


Qpai0am.jpg


Ik zei toch dat we het recept en de foto's volgenden  ;)
ankvI0l.jpg


Wat ovenfriet erbij:
ZsoJeb1.jpg


Groet, Denny!
 
Mooi vastgelegd. En erg lekker....
 
Ziet er heel geslaagd uit!!
Ik heb dit zelfde recept 1x geprobeerd wat geen succes was.
De ossehaas was (te) snel op temperatuur waardoor niet al het zout hard was geworden.
Waarschijnlijk heb ik ook te fijn zout gebruikt.
Als gevolg hiervan was het vlees veelste zout.

Nu ik deze foto's zie denk ik dat ik binnenkort maar weer eens een poging waag.  ;)
 
Wow dat moet super zijn geweest. Mooie inzending voor de foto wedstrijd ook.
 
Hij was wel aardig gelukt,  zout er wel goed afkloppen  ;)
 
Dat ziet er erg lekker uit en een mooi foto verslag  :)
 
Die actiefotootjes zijn zalig en gloeiend goed kerel!
 
Dit ziet er zo fantastisch uit, schitterend  :x gaat op mijn lijstje "wilikookwilikookwilikook" :D
Heb wel een vraagje, ik zie bij de meeste bereidingen dat er een theedoek gebruikt wordt (100% katoen) nou heb ik pas hydrofiel luiers gekocht (gebruiken wij als brillen doekje) ook 100% katoen, zou ik die kunnen gebruiken of zijn die te dun?
 
Luiers kan goed hoor.
 
Liefst zonder vulling

Verstuurd vanaf mijn SM-T533 met Tapatalk

 
Job7777 zei:
Ziet er heel geslaagd uit!!
Ik heb dit zelfde recept 1x geprobeerd wat geen succes was.
De ossehaas was (te) snel op temperatuur waardoor niet al het zout hard was geworden.
Waarschijnlijk heb ik ook te fijn zout gebruikt.
Als gevolg hiervan was het vlees veelste zout.

Nu ik deze foto's zie denk ik dat ik binnenkort maar weer eens een poging waag.  ;)

Klopt, deze was ook redelijk zout hoor.
De buitenstaande laag had ik ook fijn zout gebruikt met daarop (rond het vlees dus) zeezout. Zout goed afgeklopt was ie zeer goed te doen.
Ondanks dat het heel leuk was om het zo klaar te maken zal ik deze niet snel weer doen. Voor de kosten van zo'n hele ossenhaas kun je ook wat anders lekkers klaarmaken  ;)
 
Stoer! Ziet er lekker uit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
gaan we hier toch ook eens moeten proberen maar ja, de lijst groeit enkel maar0
 
Terug
Bovenaan Onderaan