BasBQ
Beef en Steak

Less people, more lobster for me 😁

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.847
Eigenlijk had ik al met een knipoog een foto voor de wedstrijd ingezonden (https://www.bbqgenootschap.nl/threads/omdat-het-lekker-is-amandelen.25004/), maar ik vond dat ik nog even serieus mee moest doen.

Vanwege de grote affiniteit met kreeft, moest ik even wachten tot ik het huis voor me alleen had. Vandaag was het zover...
Het was zeker 15 jaar geleden dat ik dit gemaakt had,. Destijds kreeg ik bij een bijbaantje de kreeften die over bleven na de feestdagen, gratis mee naar huis... Hele happening toen en meestal zat ik alleen aan tafel. Niets veranderd so far...

Vanochtend eerst bij de Hanos een mooie Canadese kreeft 500/600 gram gehaald.
Deze mocht nog even in hotel koelkast verblijven tot het avondeten.

Geheel in thema heb ik gekozen voor een simpele bereiding op de kamado.
Eerst een kruidenboter gemaakt met kruiden uit eigen tuin.
20200827_175559.jpg

20200827_181537.jpg


Het rolletje mocht de vriezer in, zodat je er straks makkelijk plakjes van kunt snijden.

De kamado naar 225 graden gebracht.

Als begeleiding van de kreeft, gekozen voor roseval aardappelen met knoflook, rozemarijn, pezo en olijfolie. Deze mochten er een half uurtje op met halverwege een keer doorroeren.
20200827_184044.jpg
20200827_185644.jpg


Na een half uur de aardappels er af en was het tijd voor de star of the show.
20200827_194157.jpg


Met een groot mes snel gehalveerd een schoongemaakt. Met een klein beetje olijfolie besprenkeld, waarna deze op de bbq kon.
20200827_195210.jpg


Na 2x2 minuten met een kwartslag draaien mocht de kreeft, met een paar plakjes kruidenboter, nog 5 minuten met de vleeskant naar boven te samen met de aardappelen en een gehalveerde stronk witlof.
20200827_195953.jpg
20200827_200028.jpg


En dan het bordje opmaken.
20200827201555_IMG_3121.JPG


En wat vinden we er 15 jaar later van.......
Erg lekker, maar denk dat het zeker weer 15 jaar gaat duren voordat ik het weer klaar maak. Lekker, maar voor het geld kun je ook een hele dikke vette steak halen 😂😂 en dat vind ik dan net iets lekkerder.

Thanks for watching.

20200827_212306.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit.
En na 15 jaar steaks weer eens wat anders toch haha
 
Lekker bezig geweest en een, mooi verhaal.
Ziet er goed uit ook

En Is het niet zo dat gratis kreeft lekkerder Is dan zelf betaalde kreeft? Misschien ligt het daar aan?
 
Ziet er zeker goed uit, maar zelfs totaal geen fan van spul uit de zee. Dus zou toch veel sneller voor die steak kiezen :D
 
Dat ziet er mooi uit! Kreeft staat hier ook al een tijd op de wishlist. Tot dusver is het alleen voorpret als ik met mijn dochter bij de Hanos naar kreefjtes ga kijken 😂
 
Geweldig lekker zeg. Mag dat graag eten, op BBQ nog nooit gemaakt, wel veel uit de oven. Leuk
 
Ziet er heerlijk uit. Moet ik ook eens doen. Alleen ben ik de enige hier in huis die er van houdt... Geen lekkere vette citroenmayo erbij?
 
Goed bezig geweest broer. Waarom ga je nou zo iets maken als ik een dagje naar de sauna ben. Dan kan ik je niet helpen met opeten hey.
Je zult het echt wel eerder moeten gaan maken, ik wil dit namelijk graag eens proeven :cool:
Ziet er heerlijk uit man.
 
Je bent het niet verleerd in al die jaren.
 
Ziet er voortreffelijk uit Remco, om eerlijk te zeggen heb ik zo'n delicate verse kreeft liever als die steak.
Nog beter...... Surf & Turf van Kreeft & Steak:love:
 
Goed bezig geweest broer. Waarom ga je nou zo iets maken als ik een dagje naar de sauna ben. Dan kan ik je niet helpen met opeten hey.
Je zult het echt wel eerder moeten gaan maken, ik wil dit namelijk graag eens proeven :cool:
Ziet er heerlijk uit man.

Ok vooruit, wanneer??

Ziet er voortreffelijk uit Remco, om eerlijk te zeggen heb ik zo'n delicate verse kreeft liever als die steak.
Nog beter...... Surf & Turf van Kreeft & Steak:love:
Dat is idd ook lekker, maar denk dat ik dan eerder voor langoustines of rivierkreeftjes zou kiezen. Dan gaat het mij vooral om de gezelligheid...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ok vooruit, wanneer??

Dat is idd ook lekker, maar denk dat ik dan eerder voor langoustines of rivierkreeftjes zou kiezen. Dan gaat het mij vooral om de gezelligheid...

We maken er gelijk surf en turf van broer
Datum gaan we ff prikken
 
Ziet er erg goed uit, en staat hier ook nog hoog op het lijstje maar nog nooit aan toegekomen.
Ik ga de aanbiedingen van Kreeft in de gatenm houden bij de groot grutters waar je ook veel consumenten tegen komt ;)
En dan deze toch ook zelf maar is maken, helaas moet ik delen, de rest van het gezin is ook gek op al het mooie wat uit het water komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan