BasBQ
Beef en Steak

Less is more: Spaanse Ribtips

 
 

Roog

Vuurmaker
Berichten
69
Zoals in een andere post beschreven had ik op vakantie in Spanje een paar stukjes vlees gekocht waarvan ik hoopte dat het een soort buikspek blokjes zouden zijn. Met dank aan dit forum, en Frits in het bijzonder, kwam ik erachter dat het Ribtips waren. De stukjes lagen toen al op de BBQ te roken (kers en appel). Ik had ze gekruid met een rub die ik normaal gesproken gebruik voor buikspek (van huis meegenomen).
IMG_20200818_121659.jpg

IMG_20200818_145253.jpg

Nadat de ribtips ongeveer 1,5 uur in de rook hadden gelegen, bij een temperatuur van rond de 140 graden (iets hoger dan gepland maar vanuit het zwembad vond ik het wel prima), heb ik de stukjes in een bakje gedaan en een laagje barbecue saus toegevoegd. Zo heb ik ze nog even door laten pruttelen en toen er vanaf gehaald.
IMG_20200818_163214.jpg

Toen dacht ik;
Het is eigenlijk best een simpel gerechtje voor de borrel - Less
Ik had toen ik begon eigenlijk geen idee wat ik nou precies gekocht had. Vrij weinig kennis van het vlees - Less
Maar het zag er toch wel vrij aantrekkelijk uit - More.
Laat ik eens, voor de eerste keer, mee doen met de foto wedstrijd :)
We zijn in Spanje, dus een stokbroodje met allioli er bij. En zie hier het resultaat
IMG-20200818-WA0004.jpg

Vervolgens natuurlijk nog proeven, en dat was een ware traktatie. Een soort mini spareribs. Kleine stukjes dus waren goed gaar en je kon ze zo van het bot af happen. Heerlijke borrelhap! Less was in dit geval zeker More!
 
Lekker genieten zo tijden de vakantie
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Dat ziet er best lekker uit en een mooie foto


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Genieten hoor als borrelhap, maar ook een schitterende foto met de achtergrond erbij!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Mooi hoe je zoiets compleet onverwachts en onbekends omtovert tot een competitiewaardige hap en foto. Heerlijk 👍🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
wauw, dat ziet er helemaal top uit zeg.
lijkt me erg lekker en prachtige foto. nice
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Ook nog gemaakt op de geweldige smokey joe.

Top!

Ik waan me helemaal op vakantie met de achtergrond van die laatste foto :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Dat is nog eens lekker vakantie vieren zo. En van iets onbekends iets heerlijks maken. Dat is echt BBQ, top
Ik had graag op de borrel gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roog
Terug
Bovenaan Onderaan