BasBQ
Beef en Steak

lekker simpel, lekker zelf gemaakt.

 
 

Spiffs

Pitmaster
Berichten
627
Kip, patat en appelmoes!

Vorige week een hoop appels van een vriendin gehad, en daar had Wen appelmoes van gemaakt, samen met eigengemaakte patat en kip.
Heerlijk!
IMG_3209.jpg


Als toetje de trifle van masterchef australia gemaakt.
- champagne gelei met frambozen
- blauwe bessen
-amandelcake
- rabarber, 12 uur geweekt in gin en suiker en daarna in de oven gaargebakken
- mix van vanille, marscapone en slagroom
- blauwe druiven en pure chocolade (getempereerd en uitgesmeerd)

SAM_1158.jpg


SAM_1155.jpg
 
Zo, dat ziet er allemaal goed uit! Ik neem aan dat de triffle alleen voor jou en Wendy was met al die drank er in en anders slapen de meiden wel extra vast vannacht :D
 
Marc, het is geen straf om bij jou te mogen eten, miste wel een kersje in de appelmoes ;).

Hoe heb je de chocolade getemperd?
 
Ik maak heel vaak appelmoes, is zo simpel en veel lekkerder dan uit een pot. Kersje sla ik ook over ;)
 
Wat een heerlijke maaltijd, zeker met zelfgemaakte appelmoes!!!
Als het goudreinettentijd is maak ik het altijd zelf.
En dat toetje, daar zou ik best voor naar jullie willen rijden  ;D
 
BaroQ je kunt voor appelmoes ook heel goed Elstar's gebruiken.
 
Frits zei:
BaroQ je kunt voor appelmoes ook heel goed Elstar's gebruiken.

Hee, dat wist ik niet?! Bedankt voor de tip  ;)
 
BaroQ, omdat de Elstar zoeter is dan een Goudreinet hoef je geen suiker toe te voegen :)
 
Goede tip, ik doe ook altijd goudreinetten en dan 10% suiker, kaneelstokje etc..
 
Mischien een idee, om eens een recept te plaatsen voor appelmoes?,
Knderen hier zijn er ook dol op, echter papa niet weten hoe te bereiden:s.
 
Kip, patat, appelmoes en een lekker toetje. Wat wil je nog meer?

Schrijf mij maar in voor de volgende ronde  ;)
 
@Frits, chocolade, was een pure reep van appie huismerk, au bain marie gesmolten en verhit tot 45C daarna uitgegoten over bakpapier op een broodplank (volgende keer leg ik de broodplank van te voren in de vriezer) dun uitgesmeerd met palletmes en terug in de koelkast, het was nog niet hard genoeg toen ik het nodig had, dus heeft het nog een half uurtje in de vriezer gelegen.

(geen idee of bovenstaand de goede manier is, maar de chocolade knakte mooi en was niet meer dof)
 
De kunst is inderdaad om hem na het smelten rustig terug te brengen in temperatuur. Dus je methode is goed.

Zelf smelt ik 80% van de chocolade en haal als deze is als deze geheel gesmolten is gelijk van de au bain marie dan voeg ik de overige 20% toe.
Als deze dan ook geheel is gesmolten is de chocolade als het goed is goed is rond de 30 graden en goed getemperd en kan je hem gelijk verwerken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan