BasBQ
Beef en Steak

Lekker makkelijk

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Vandaag kippenbouten uitgebeend. Van binnen gekruid met cajunkruiden, van buiten gelakt met een mengsel van sweet chili saus, bruine suiker en ketjap.
Met tagliatelle, spinazie en ei.
Lekker snel en makkelijk.

DSC04036.jpg


DSC04038-1.jpg
 
Ook dat zier er weer heerlijk uit. Waarom trouwens kippenboeren uitbenen en niet kippenborst gebruiken?
 
Snerthond zei:
Ook dat zier er weer heerlijk uit. Waarom trouwens kippenboeren uitbenen en niet kippenborst gebruiken?
:D leuk die kippenboeren :D

Maar ik neem kippenbouten omdat dat vlees sappiger is als kippenborsten. en als ik ze weer dichtvouw en vast zet met een sat?prikker heb ik rondom vel.
 
Voor een slager zal dat uitbenen wel lekker snel en makkelijk gaan ja ;)

Ziet er wel erg lekker uit gozer! Mooi fotootje ook.

Ik koop meestal kipdijfiletjes bij de Sligro, maar het is inderdaad jammer dat ze daar het vel afhalen. Misschien toch maar eens zelf proberen dan....
 
El Fumarole zei:
Ik koop meestal kipdijfiletjes bij de Sligro, maar het is inderdaad jammer dat ze daar het vel afhalen. Misschien toch maar eens zelf proberen dan....

Valt wel mee dat uitbenen. En je zou het prijsverschil eens moeten doorrekenen. Voor dijfilet heb je kipkarbonade nodig en die kosten niet veel.
Natuurlijk moet je het botafval even doorrekenen maar het kon wel eens heel wat voordeliger zijn.
 
Lekker! Mooi kleurcontrast in de foto.
 
Ziet er goed uit,... ik houd van lekker en makkelijk, maar wellicht makkelijker om gewoon bij jou aan te schuiven. ;)
 
wouw hee, helemaal lekker
 
Lekker Bert!
Teveel???
Je mag me best bellen hoor!!!
 
Toch zal zo'n uitgebeende kippenboer ook nog best verrassend smaken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan