BasBQ
Beef en Steak

Leftovers Empanada

 
 
 
 
 

Boldeagle

Gerijpt
Berichten
4.066
Vandaag kijk ik in de koelkast om eens te kijken wat ik ga eten. Het valt me meteen op dat ik nogal wat aangebroken verpakkingen heb liggen. Hmmm? hier moet ik dus iets mee gaan voordat Mr Kliko deze verorbert. ;D  Dus alles bij elkaar gelegd en gezocht naar Inspiratie, en op de leftovers Empanade gekomen.
Dus de laatste 2 aardappels gekookt, Hier 1 van de 2 laatste eieren bij gedaan. Knoflook, ui, en Wortel mix gemaakt. 4 rest plakjes Bacon kort gebakken en hierna meteen in het vet een Tartaartje kort rul gebakken. Dit alles klein gesneden en bij elkaar gedaan met een laatste restje  geraspte kaas. Dit nog een keer vermengd met het onderste uit een Jack Daniels BBQ saus flesje. Dan krijg je dus dit :



Dit mengsel op een stukje bladerdeeg gelegd, want jawel er lagen ook nog 2 aangebroken verpakkingen hiervan in de vriezer  ???



Samengevouwen en de rand met een vork dichtgeprikt. Met een beetje water het randje afgesmeerd en hierna met het laatste ei (voor diegene die goed opgelet hebben hierboven  ;) ) alles nog een keer bestreken



Dit alles op een BBQ van ongeveer 200 graden gelegd. (beetje vouwen want het siliconen bakvel was te breed.)



En na grofweg 20-30 minuteneen komen ze er lekker bruin en bol vanaf met een lekkere hete vulling (was maar goed dat ik eerst keek voordat ik een overmoedige hap nam  ??? )



Hoe was het? Nou voor een leftover snel in elkaar geflanst idee zijn ze erg goed bevallen!

De buren waren het hier mee eens want mijn ogen waren groter dan mijn maag. Dus heb ik er ff 2 over de schutting gegooid. Tsja je moet toch iets om een goed contact te houden.  :p

Ik ga ze iig nog een keer maken, beetje spelen met de vulling kan altijd nog. Ik  kijk wel wat er dan uitkomt.

Groeten Mike




     
 
Je bent lekker crea bezig Mike! Ziet er goed uit.
 
El Fumarole zei:
Je bent lekker crea bezig Mike! Ziet er goed uit.

Ja grappig he, was zelf ook nogal verrast  ;D
 
haha, dat heb je weer leuk gemaakt  :)
 
Creatief en smaakvol in elkaar geknutseld!!
 
Njammie ! Mevrouw Kurre gaat nooit meer hoeven klagen dat ik dingen weggooi ;)
 
Lekker, schuif maar door  ;D
 
Ik had graag de over de schutting gegooide opgevangen Mike! Lekker!
 
Leuk recept, zal vast en zeker gesmaakt hebben
 
Ja die dingen zijn lekker, en je kan spellen met de vulling en kliekjes bij uitstek.  ;)
Zien er erg lekker uit, volgende keer hartigetaartdeeg gebruiken voor de echte. :p
 
Jouw koelkast is nu echt leeg!! :eek:
Ziet er heerlijk uit Mike!! :p
 
Leuk idee, en het ziet er lekker uit.
 
Leuke invulling van "kliekjesdag".
 
Terug
Bovenaan Onderaan