BasBQ
Beef en Steak

Lamsbout met honing-muntsaus, gegrilde groenten en zoete aardappelen

 
 
 
 

Zzzjon

Gerijpt
Berichten
4.669
Het onderwerp is iets met lam en groenten, hartstikke lekker natuurlijk maar ik had niet direct inspiratie.

Uiteindelijk toch iets lekkers kunnen “freestylen”

De boodschappen;

IMG_7345.jpeg


Ik ben begonnen met het fijn snijden van een flinke bos munt blaadjes.

IMG_7348.jpeg


Ondertussen ook joe aangemaakt, volledig direct op een 200/250 graden.
Ook vast mijn grilrooster van de weber erop gelegd.

IMG_7346.jpeg


Toen een eetlepel honing, een paar eetlepels kokend water en een par eetlepels appelcider azijn bij de gesneden munt gedaan.
Dit flink doorgeroerd en met de achterkant van een pollepel de munt flink gestompt, zo komen er veel meer smaken vrij.

IMG_7350.jpeg


De saus was nu klaar en mocht in de koelkast nog wat lekkerder worden.

Hierna heb ik alle groenten grof gesneden.

IMG_7351.jpeg


En frietjes van de zoete aardappelen gesneden.

IMG_7352.jpeg


Toen dit kleurrijke gebeuren klaar was heb ik een skillet met wat olie opgewarmd en hier de frietjes ingedaan.

IMG_7353.jpeg


Toen dit de goeie kant opging heb ik de groenten ingesmeerd met wat olijfolie en pezo en deze er ook bijgezet.

IMG_7355.jpeg


Nou dit ging allemaal heel lekker.

Toen de aardappelen en groenten klaar waren heb ik ze eraf gehaald en onder de aluminiumfolie aan de kant gezet.

IMG_7356.jpeg

IMG_7357.jpeg


Toen was het tijd voor de ster van de show.

De plak lamsbout ingesmeerd met een beetje olijfolie en gekruid met Italiaanse kruiden.

IMG_7359.jpeg


Vervolgens deze keihard gegrild op het gbs grilrooster.

IMG_7361.jpeg


IMG_7364.jpeg


Tuurlijk heb ik ook een gietijzeren rooster voor de big Joe, maar dit vond ik makkelijker met dit stuk vlees.

IMG_7366.jpeg


Toen hij kort aan de 52 kern zat heb ik hem eraf gehaald en kon ik mijn bord gaan opmaken.

IMG_7368.jpeg


Een beetje van die heerlijke saus eroverheen laten lopen en het zag er fantastisch uit.

IMG_7379.jpeg


Het was zo lekker dat de geitenkaas op was voor ik er foto’s van kon maken.

Nee, die ben ik in alle hectiek vergeten.

Terwijl ik de lamsbout aan het grillen was pakte Max Verstappen pole position in Monaco.
Heb er niet meer aan gedacht (maar miste hem ook niet in het gerecht)

Bedankt voor het lezen en bedankt @Smoke-A-Holic voor dit onderwerp!

We hebben er weer van genoten.
 
Weer een toppertje Zzzjon, ziet er heerlijk uit! Ook die zoete aardappelfrietjes😋 Mooie inzending weer !👍🏻🔥 Wel toppie dat Max Pole pakte he! 🤗
 
Held, niets meer of minder :)
 
Lekker maaltje Zzzjon, top 👌🏻
 
Ziet er toch lekker uit voor zo'n inspiratieloos maaltje. Werden de zoete aardappelfrietjes een beetje knapperig in de skillet op de Q?
 
Ziet er toch lekker uit voor zo'n inspiratieloos maaltje. Werden de zoete aardappelfrietjes een beetje knapperig in de skillet op de Q?

Dat is het lastige aan zoete aardappelen vind ik.
Tegen de tijd dat ze knapperig beginnen te worden vallen ze uit elkaar.
 
Oef, zoete aardappel op de bbq, sas altijd een dingetje (ik heb ze nog nooit echt knapperig gekregen, tenzij ik frituurde in mn dutch oven) de rest ziet er heerlijk uit!
 
Man man man, wat ziet dat er heerlijk uit,
 
Dat ziet er heel lekker uit. Leuk idee om zo frietjes te maken. Dat ga ik zeker een keer proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan