BasBQ
Beef en Steak

Lammetje getest

 
 
 
 

Laurens

Pitmaster
Berichten
899
De Turkse slager hier in dorp heeft prachtig lamsvlees voor een mooie prijs. De vitrine was helaas niet zo vol meer, maar het volgende lam lag al op de toonbank om uitgebeend te worden. Had niet zo veel zin om daar op te wachten, dus de 3 lamskoteletten die hij nog had liggen maar meegenomen.

Ik vind lamsvlees erg goed combineren met groene pesto. Soms marineer ik ze in de pesto, soms smeer ik het er vlak ervoor op, en soms serveer ik de pesto als sausje ernaast. Vandaag eens een testje gedaan en die 3 varianten naast elkaar geproefd.

Één kotelet 2 dagen van te voren voorzien van een laagje pesto, de andere vlak voor bereiding en de laatste na bereiding.

Resultaat: allemaal lekker! Maar toch wel voorkeur voor degene die vlak voor bereiding van een laagje pesto voorzien is. Daar is de smaak het beste in balans. Niet zo sterk als degene die naderhand voorzien is van pesto en vreemd genoeg meer smaak dan de ‘gemarineerde’.

Geserveerd met gegrilde courgette en wat frietjes. Oh ja, en nog een runderspiesje voor de kleine meid.

IMG_0276.jpeg
IMG_0277.jpeg
IMG_0278.jpeg
IMG_0281.jpeg
 
Leuk experiment. Idd verrassend dat degene die gemarineerd is minder sterk smaakt! Sowieso lekker gegeten
 
Ziet er goed uit!
 
Toppertje laurens

Koesteren die Turkse slager want die Is echt goed
 
Test geslaagd zo te zien!
 
Mooi bordje zo.

Ook leuk experiment, bijzondere uitkomst.
 
Laurens, wederom een lekker bordje. :p
Ja, die turkse slagers/winkels hebben vaak verassend goede produkten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan