BasBQ
Beef en Steak

Lamme zaterdag

 
 
 
 

@rno

BBQ Junkie
Berichten
6.277
Van de week lam gehad van een collega, werd een makkelijke zaterdag

Ei aangestoken met het gietijzeren rek erop om lekker mee op te warmen en gelijk een knoflook, met olie / smoked salt/ peper, er op gezet.

Toen ik later ging kijken was het ei al 300 graden 😱, tijd om wat schuiven dicht te doen en de stukkies lam te gaan kruiden

EBBBB43A-3860-4B85-8021-4DCA35F27761.jpeg


Temp was terug gezakt naar zo’n 180 graden

Lam erop en na 2.5 minuten effe omdraaien en weer 2.5 min. laten leggen.

B0489897-442B-4A3C-A3BC-474CD54AE0C0.jpeg


Klaar om naar binnen te halen. Nog effe snel de thermapen erin, was net boven de 60 graden👍🏻.
Op het bord met wat salade voor de vitamientjes

EBA7A678-1544-4ABA-9060-6A8F0B1B914A.jpeg


Rood wijntje erbij en een lekker maaltje voor één persoon
 
Laatst bewerkt:
bij 300c zou ik me ook lam schrikken 😅.
ik herken het wel hoor. Denk je effe wat anders tussendoor te doen, schiet de temperatuur opeens omhoog.
Maar het resultaat is er niet minder om geworden !! Mooi maaltje, had je er nog een saussie bij of zo of zat er al genoeg smaak aan zo ?
 
Lam is zó lekker. Dit heeft geen saus nodig, zou zonde zijn van het vlees. De bereiding ziet er heerlijk uit :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
bij 300c zou ik me ook lam schrikken 😅.
ik herken het wel hoor. Denk je effe wat anders tussendoor te doen, schiet de temperatuur opeens omhoog.
Maar het resultaat is er niet minder om geworden !! Mooi maaltje, had je er nog een saussie bij of zo of zat er al genoeg smaak aan zo ?

Geen saus op het vlees, genoeg gekruid eventueel wat van de gepofte knoflook erop
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Zalig man, dat moet ik vaker doen!
 
Lekker man. Lam is weer even geleden hier. Toch maar weer eens een rackje mee nemen van de slager.
Dat moet smullen geweest zijn
 
Heerlijk bordje eten zo
Lam Is inderdaad lekker
Goeie collega heb je.
 
  • Leuk
Waarderingen: Reem
Ziet er meer uit als een heerlijke zaterdag.
 
Lekker. Niets meer aan doen, behalve naar binnen schuiven.
 
  • Haha
Waarderingen: Reem
Terug
Bovenaan Onderaan